Snart arbetslös på riktigt

Gårdagens kväll spenderades med Ida och Johanna vid mitt köksbord.
Vi åt, skrattade, åt, pratade, skrattade, åt, pratade... och åt lite till.
Långa konversationer om allt oviktigt men som vi ändå kan prata om i timmar.
En bra kväll!

Sebastian försökte få med oss på några öl på Old Saints men då Ida inte tyckte att hon var klädd för att vistas bland folk och jag faktiskt måste spara mina pengar (och skulle upp och jobba sju på morgonen därpå, men det var inte lika viktigt) så stannade vi hemma istället.

Nu är klockan halv elva och jag är klar med det mesta på jobbet tror jag. Klockan elva ska jag ta bilen och rulla mot tandläkaren och klockan tre har jag klipptid. Jag har inte en aning om hur jag ska klippa mig, det blir som det blir.

Imorgon jobbar jag min sista dag här på Volvos lager, det ska bli fruktansvärt skönt att få ledigt. Äntligen börjar mitt sommarlov, när sommaren är slut. På måndag måste jag dra mig till arbetsförmedlingen så pappa slutar tjata på mig. Innan det: HELG!

Det blir ingen resa till Göteborg i helgen då min syster hade annat inplanerat och inte hade tid för mig och mamma. Istället ska jag vara hemma, på lördagen har jag lovat att följa med Johanna till hennes bror som har inflyttningsfest. Resten av helgen får vi se hur den spenderas.

Onsdag

Onsdag och förmodligen bara två arbetsdagar kvar för mig på Volvo.
Jag ska prata med Klas idag och fråga honom om hur det blir, Greger kommer tillbaka på måndag från sin semester så antagligen behövs jag inte här efter fredag. Det vore ju bra om jag fick jobba längre eftersom jag behöver pengar. Men det vore fruktansvärt skönt att få lite ledigt, å andra sidan kommer jag ju vara ledig flera veckor... kanske månader framöver. Varken plugg eller arbete. Fy så tråkigt.

Idag har jag sällskap av Zelda på jobbet, hon ligger på en filt här bredvid för tillfället. Innan det har hon varit med mig överallt. Vi har packat upp bildelar tillsammans och ätit frukost med gubbarna.

Igår gjorde jag både frukost och matlåda som jag lade i en påse för att sedan lägga in i kylen. I morse när jag skulle hämta maten innan jag skulle åka till jobbet så låg den inte i kylen utan den låg framme. Bra där Becca, varken frukost eller mat var särskilt ätbar längre så jag fick ta med mig en färdigrätt... Findus sprödbakade fisk med riktigt vidrig remouladsås. Jag åt hälften och försökte sedan bjuda bort den till Zelda, inte ens hon ville äta den.

För ett tag sedan ritade jag en väldigt fin katt som jag gav till Jocke. Idag tyckte han att det var dags att liva upp den annars ganska fula kalendern vi har här inne på kontoret. Det blev mycket bättre tycker jag!

Måndag

Måndag... IGEN?!
Veckorna bara flyger iväg.

Jag såg att någon frågat i en kommentar om jag skulle till Pride i år, jag tänkte dra mig dit men det blev inte av. Dels för att tågen var dyra, dels för att jag inte vill slösa onödigt mycket på min lön då jag snart är arbetslös (okej, jag slösar rätt mycket ändå) och för att jag var så otroligt trött. Istället blev jag hemma i helgen.

Visserligen lyckades jag dra mig hem till Gabriel i fredags kväll där det förfestades och sedan hamnade jag på Old Saints där jag slösade lite pengar istället. Men förhoppningsvis inte lika mycket som jag skulle slösat i Stockholm.

I helgen skulle jag fått besök från Karlskrona men nu blir det inte så, så eventuellt ska jag och mor min åka ner till Göteborg och hälsa på min syster. Jag vet inte helt hundra ännu, men mamma ville åka den helgen så om hon inte ändrat sig blir det väl så!

Nu måste jag nog jobba vidare, 40 minuter till frukost. Snart så!