Peace & Love

Jag och Johanna tröttnade på att bara sitta hemma och ha tråkigt medan alla andra var på P&L så vi tog ett tåg till Borlänge i torsdags. Först hade vi tänkt att vi skulle köpa enbart en campingbiljett och vara på campingen för vi hade ingen lust att betala för ett festivalpass. Men sedan visade det sig att så fick man inte göra, man var tvungen att köpa både campingbiljett och ett tredagars festivalpass för att campingbiljetten skulle vara giltlig. Det tänkte inte vi gå med på så vi tog oss in på campingen utan biljett.

Där gjorde man inte mycket annat än att supa och sova ungefär. Eller ja, de andra gjorde ju mycket annat. Som att gå och kolla på banden som spelade men jag och Johanna var ju fast på campingen. Men det var rätt okej ändå! Förutom nätterna. Vi hade ju inget eget tält eller sovsäckar med oss så det var ganska kallt och hårt att sova direkt på tältgolvet men det gick att stå ut i två nätter i alla fall! Vi tänkte egentligen åka hem imorgon men när vi vaknade i morse så insåg vi att vi nog inte skulle orka en natt till utan sovsäck och liggunderlag så vi försökte ta reda på när tågen skulle gå mot Gävle. Far min kollade upp det åt oss och det visade sig att det enda tåget som inte var fullbokat var ett tåg som gick 9:52 och klockan var 9:40 så det skulle vi inte hinna med. Jag var ganska less och ville verkligen hem, Johannas pappa försökte kolla upp om det gick bussar men erbjöd sig sedan att hämta oss. Mycket snällt!

Det hade nog varit mycket roligare om vi hade haft biljetter och lite mer packning med oss. Men eftersom vi bestämde oss för att åka och åkte så snabbt så hann man inte riktigt planera utan tog bara med det nödvändigaste.

Det var sjukt varmt hela fredagen (jag klagade nästan hela dagen men hörde att det varít spöregn hela dagen hemma i Gävle så då var stekande sol bättre!) och jag mådde illa så gott som hela dagen. Men när jag fått i mig mat, treo, vätskeersättning och massor med vatten så började jag må bättre. Jag och Johanna gick till affären inne på campingen i hopp om att det skulle finnas FELIX ravioli men det fanns bara Coops egna. Johanna köpte en burk och jag fick smaka och den smakade inte så gott. Johanna hittade först ingen konservöppnare så hon gjorde ett tappert försök med någon slags järnbit och en tältpinne, det gick inte speciellt bra men tillslut så fick hon en konservöppnare. Jag åt en macka, vindruvor och en daim istället. Framåt natten slösade jag 50kr på en hamburgare, eller slösade gjorde jag nog inte för det var så jävla värt det! Mums.

När jag kom hem idag så berättade pappa att det stått i tidningen att man hade kunnat köpa bara en campingbiljett ändå för att det blivit så mycket missförstånd. Det hade ju varit bra att veta det för det hade ju varit trevligt att kunna röra sig lite utanför campingen utan att behöva planka in igen. Men men, det blev billigt istället!

Pengar

Hejsan hoppsan! Jag fick nyss sms av Anna-Maria, jag ska vara barnvakt åt Åke ikväll, en timme bara men lite pengar blir det ju i alla fall. Behöver alla pengar jag kan få för tillfället känns det som. Men jag har varit duktig och sparat också, just nu har jag 600 kr på kontot, 750 kr hos pappa, på måndag får jag 650 kr för att jag gått med Nemo och så får jag studiebidraget imorgon! Om man får studiebidrag den här månaden? Alla säger ju det så man får väl hoppas! Fast jag får ju mitt studiebidrag överfört direkt från mammas konto så egentligen vet jag ju inte om jag verkligen ska ha pengarna förrän den sista denna månad. Så allt som allt kommer jag ha 3050 i slutet av denna månad! WOAH :O Fast ja, sen åker jag till Skåne och Göteborg och där försvinner de antagligen igen. Nu känndes det jobbigt. MEN mamma har ju sagt att sponsra min resa lite eftersom att hon och pappa lovade att betala 400 var om jag skulle till P&L. Så det är ju bra om hon kan sponsra göteborgsresan lite så jag har pengar kvar till resten av sommaren att leva på!

Nu ska jag försöka få i mig lite mat sedan ska jag till ICA och fylla på min mobil. TJING!

Midsommar

Japp, var midsommar igår! Jag gjorde inte speciellt mycket. Jag var ut och åt med pappa, Niklas och Alexandra på Kungshallen. När vi ätit klart hämtade jag Viggo och lekte med honom resten av dagen/kvällen sedan kom Julia och lekte med oss!

Vaknade imorse av att väckarklockan ringde, som tur var så var det inte jag som skulle upp! Julia skulle iväg och jobba. När hon hade åkt kunde jag inte somna om så jag kollade på några Vänner-avsnitt och lekte med Viggo. Det är väl ungefär det jag hunnit göra idag och klockan är snart fem! Ska snart äta, fixa mig lite och sedan ska jag till stan och lämna tillbaka Viggo. Senare ska jag träffa Erika och chilla lite :D

Adjö!

Viggo eller Åland?

Jag och Johanna testade sätta upp mitt tält idag så att vi skulle vara säkra på att vi skulle få upp det sen när vi ska använda det. Efter många om och men så fick vi upp det! Riktigt stolta var vi.

Mamma kom ut och frågade om vi ville åka med Eckerölinjen till Åland på fredag, det ville vi! Det är ju alltid trevligt att få äta buffé. När jag kommer in och kollar vad Anna-Maria skrivit på grannar.se så fick jag ändrade planer. Hon undrade om jag kunde vara hundvakt åt Viggo på midsommar till dagen efter och skulle för det få 3-500 beroende på om jag har honom hos mig eller åker dit och går med honom eller hur jag gör. Jag är ju hellre hemma och tjänar pengar än att åka till Åland och slösa pengar.. jag kan ju tyvärr inte lämna Viggo själv hemma mellan 8-17 heller så det blir nog att stanna hemma på fredag. Om inte min syster eller någon skulle råka vara ledig på fredag så hon kan gå med honom en sväng under tiden jag är borta! Får se hur det blir :)

Jag och Julia sov hemma hos hennes farmor och farfar i natt, mysigt. När vi skulle gå till bussen vid halv tre för att åka till stan så började det spöregna och vi blev dyblöta, det var inte lika mysigt. När vi kom till stan så gick Julia med Frida för att shoppa och jag tog bussen hem till Nemo och tog med honom hem. Sedan hamnade jag på ICA med Johanna och sedan satte vi upp tältet. Det är väl ungefär så min dag sett ut. Nu ska jag snart gå och sova tror jag. Adjö!

Söndag, tråkigt som vanligt.

Jag har jättetråkigt. Jag sitter och väntar på att få svar från Julia om jag ska sova hos henne i natt eller inte. Om jag inte ska det så ska jag leka med Johanna, vet inte vad vi ska hitta på men något blir det väl!

Jag gör verkligen ingenting, usch så tråkigt. Jag bara sitter och bläddrar fram och tillbaka på bilddagboken, facebook och grannar. Ingen som vill prata med mig förutom Johanna som är lite social över msn. Ojoj vad det är synd om mig just nu :D Jag väntar på att Anna-Maria (Åkes mamma) ska skriva till mig på grannar.se så jag vet hur det blir nu i veckan om jag ska passa honom något eller inte.

Lalala, jag är sugen på glass men vill inte slösa mina pengar. Jag började må lite dåligt idag när jag insåg att jag inte har så mycket pengar och hur mycket det kommer kosta när vi åker till Göteborg. Måste spara. Fast för ovanlighetens skull så har jag varit duktig och har 750 kr som jag sparat denna månad! Bra va? Fast jag var tvungen att ge dem till pappa för att klara av att behålla dem, hihi.

När kommer solen och värmen tillbaka så jag kan få ha ett riktigt sommarlov?!

Nej nu måste jag göra något snart! Jag kan inte sitta still.

Göteborg

Hejsan hoppsan! Jag och Oskar var nyss ute och gick med Nemo, nu sitter jag här och kollar vad det kostar att åka tåg till Göteborg. Jag trodde det skulle vara billigare! Men men, jag överlever. Jag, Johanna, min syster och Niklas eller någon utav hennes kompisar ska åka till Göteborg i början av Juli någon gång. Vi ska tälta, gå på Liseberg och vad vi nu får för oss att göra. Så nu har jag i alla fall något jag ska göra i sommar!

Jag vill göra något åt mitt hår. Jag vet att jag klipper mig ofta och knappt har något hår att göra något med men som vanligt blir jag aldrig nöjd när jag klipper mig på Nygatan 9, jag skulle väntat några dagar och klippt mig på Hair it is istället! De är mycket bättre där. Men för tillfället har jag ingen lust att slänga bort 300 kr till på att låta dem på Hair it is rätta till det lite bara..

Nu ska jag ta och göra något vettigt, men jag vet inte riktigt vad. Tjingeling!

Sommarlov

Ja, nu har vi sommarlov. Men det känns inte ett dugg roligt! Jag har inte hunnit längta eller fattat att det är sommar än ju! Det går alldeles för fort så man hänger inte med. Nu är det i alla fall bestämt, jag åker till Peace & Love med Pippi, Erika H och Erika K. Hoppas verkligen att det är värt pengarna annars blir jag sur!

Jag var på fest hos Ted igår, det var trevligt. Alla utom jag och Ida spelade brännboll, det var rätt roligt att kolla på. De körde de nyktra mot de onyktra, höhö!

Jag träffade Åke igår, han var jättesöt och hans mamma var supertrevlig :)

Nej, duschen väntar. Ska snart hem till pappa och fira att Johan tagit studenten. Adjö!

Onsdag

Vi började skolan klockan ett idag. Från början var det bestämt att vi skulle vara i boulognern med klassen och spela brännboll men p.g.a. det dåliga vädret så höll vi till i aulan istället. Någon brännboll blev det inte men vi fick fika! När vi slutade så tog jag och Johanna bussen hem till mig och tänkte testa att sätta upp mitt sexmannatält så vi inte skulle vara helt lost sen när vi skulle iväg och tälta men återigen p.g.a. regnet så blev det inte av, ingen tältning i helgen heller. Det får vänta tills vädret blivit bättre.

Vid sex följde jag med min syster och hennes pojkvän Niklas och flyttade massa saker till deras lägenhet, de flyttade dit idag. Sedan hämtade vi Nemo och svängde förbi farmor en snabbis och hämtade en fåtölj. Sedan släppte de av mig här hemma och åkte till sin lägenhet. Jag tog med mig Nemo ut i skogen och lät honom springa löst, jag har aldrig sett honom springa så fort och se så glad ut :D Lydig var han också, jag behövde bara vissla på honom så kom han på en gång. Det är inte likt honom det inte. Mysvovven <3

När mamma kom hem så åkte vi och köpte mat på MAX, lämnade Nemo och åkte hem till Alexandra och Niklas och åt :)

Nu ska jag nog försöka sova lite, god natt!

Snart sommarlov!

Tjollahopp! Har fått order av Erika att uppdatera lite så jag lyder väl då. Ja, snart är det sommarlov, underbart!

Dagen började kanonbra med att jag fick ligga och mysa med min älskling. Hon tog bussen till skolan och jag somnade om och gick upp vid elva. Tog halv tolv bussen till stan och mötta Ida och Johanna sedan bar det av till Fjärran Höjder. Det var ju inte jättevarmt ute idag om man säger så men vi bestämde oss för att bada utomhus i alla fall! Vi badade ett tag sedan började det regna så vi sprang och hämtade våra saker och lade dem under taket. Vår lärare sa att vi kunde lämna sakerna där och gå in och bada så skulle hon vakta dem. Vi gick in och satt i bubbelpoolen ett tag sedan gick vi ut igen. När jag kom tillbaka märkte jag att min ryggsäck var öppen och tänkte: Jag stängde väl den innan jag gick?. När jag började leta efter min mobil så insåg jag att den inte låg där längre och efter ett tag så hörde jag från Erika att hennes plånbok var borta. Så stor koll hade vår lärare på våra saker. Men tydligen var det några amatörer till tjuvar, de tog min mobil som är värd ca 1000 kr men lämnade kvar min ipod som är värd ca 2000 kr som låg i samma fack, och min plånbok och mitt busskort. Bra där! Och så tog de Erikas plånbok, hon hade inga kontaner alls i den. Jag vet inte vad de har för nytta av hennes kort utan kod? Efter ett tag började de smsa från min mobil, jag hade som tur var bara 15 kronor kvar som de kan roa sig med! Men ja, så ni vet så är det inte jag som smsar om ni får ett sms från mitt nummer. Det är i alla fall polisanmält nu och borde sanrt bli spärrat då jag ska få ett nytt kort av comviq, eller ja få och få, jag får betala 95 kronor för det. Efter att vi ringt polisen och pratat med personalen på Fjärran Höjder och fått reda på vilka skolor som varit där så vi kunde få reda på vilken de som tagit sakerna går på så åkte jag hem till pappa.

När jag kom dit så städade jag vår fontän på baksidan. Den var inte mysig kan jag säga, det var fullt med larver och skalbaggar i vattnet som legat där sen förra sommaren. Vid halv sju åkte jag och Johanna hem till min farmor och åt dillkött, mums! Till efterrätt fick vi melon och glass, sedan var jag proppmätt. Vi pratade utlandsresor också :)

Det var en tjej som skrev till mig på grannar.se idag. Jag ska kanske börja vara barnvakt åt lilla Åke på 1,5 år. Mysigt :D

Nu sitter jag här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan tömma den och gå och sova! Tjingeling.