Sommar

Sommaren är i full gång, jag hinner inte med.

Jag skulle ta studenten, dit var det låååångt. Flera veckor. Helt plötsligt börjar det bli flera veckor sedan jag tog studenten. Efter studenten har jag hunnit med en liten semester på Gotland och även börjat jobba.

Vad händer med tiden? Juni är snart slut och jag längtar fortfarande till sommaren, jag har inte hunnit förstå att det ens varit vår. Vad hände med alla vårkänslor jag hade när jag var liten? De har spårlöst försvunnit.

Jag har ångest. Varför ska jag växa upp så snabbt?
Visst, jag har inte ens fyllt 19 år än. Jag vet. Jag är bara rädd att den där tiden då man ska vara ung och dum och skapa sig en massa minnen bara flyter förbi utan att jag hinner märka det eller utnyttja den till fullo.

Jag känner att jag bara rabblar en massa smörja som ingen förstår nu.

Snart är det dags för Peace & Love, festivalen som bara växer och växer. Förra året var det 25,000 sålda biljetter. Nu har de hittills sålt 35,000 biljetter och de har fortfarande biljetter kvar. Roligt att populariteten ökar men till slut måste det ju komma någon sorts gräns då det blir för mycket folk och hela festivalen bara går åt helvete istället?
Innan det händer så ska jag se till att Peace & Love 2010 blir en helvetes jävla rolig upplevelse!

Nej, klockan är kvart över tio. Det är sent för mig nu när jag börjar jobba klockan sex på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0