Torsdag

Gårdagen spenderades i Kvarnparken med trevligt folk.
Det kom även förbi en kille som kunde koppla allt till att han tjänstgjort i Irak eller vad det nu var. Vi nämnde något om den tredje Twilightfilmen och han säger: "Hm... jag vet inte så mycket om den... när den hade premiär så var ju jag i Irak och då..."

Innan det så lagade jag och Linn mat hemma hos mig. Vi satte oss ute på altanen, tog med oss datorn och spelade lite Mozart och drack ett glas rött vin för att få känna oss lite extra sofistikerade. Det fungerade inte särskilt bra, men maten var god!

När vi var på stan så märkte vi att medelåldern på onsdagskvällarna sjunker ganska drastiskt. Hundratals 11/12-åringar klär upp sig, åker ner på sommarkväll, hänger utanför McDonalds i hopp om att träffa nya människor. Det roliga är att de står där i sina små gäng och vågar inte prata med de andra som står runt omkring, även fast det var anledningen till att de åkte dit.

Jag och några till gick till McDonalds för att gå på toa. När jag står med Linn och väntar på de andra så börjar två killar slåss, de blir avbrutna och den ena killen skriker åt den andra: Kom igen då! Vi tar det utanför, man mot man!
Jag kan uppskatta deras ålder till kanske 13... 14 max! Man mot man, jo jo. Det är bra att de känner sig vuxna i alla fall.

Nej, nu ska jag jobba vidare.
Idag är en bra dag, trots att jag är djävulskt trött och måste städa huset när jag kommer hem.
Imorgon: Lön och sista jobbdagen innan två dagars ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0