Fredag

Inatt har jag sovit utomhus, det var en aning kallt. Men inomhus var det alldeles för varmt.
Kom till jobbet någon minut över sju (som vanligt), vad är det med mig och alltid komma några minuter sent?

Nu sitter jag och försöker fördriva lite tid. Jag har packat upp allt och klockan är inte ens tio. Jag kan ju inte gå hem redan, då hade jag lika gärna kunnat stannat hemma och sovit idag. Tre timmars betald tid är inte bättre än att sova.

Ikväll är den så kallade "Hestfesten".  Egentligen en helt vanlig fest, som alltid.. i Boulognern. Men det är ju roligare att ha ett namn på det och i tider som dessa när alla tycker att "Snel hest gå på fest, äta kaka dricka lesk" är jätteroligt så blev det hesfest. MEDTAG EGEN HÄST!
Vädret är inte på vår sida, det lockar inte överdrivet mycket att sitta utomhus hela kvällen. Varför måste det vara jättebra väder när jag jobbar och när jag för en gångs skull tänker vara utomhus, då blir det kallt?

Krogen låter mer lockande än mygg och kyla.
Visserligen är det ett dyrare alternativ, men jag fick ju min lön idag! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0