Vi ses igen

Här är texten till låten som min syster spelade på begravningen.
Hon tonsatte dikten som var på hans dödsannons, det är förtsa versen.
Den andra har hon gjort själv. Äijä <3

Vi ses igen

Älskade pappa, make och vän
Vi står här med gråt och med saknad
Spill inga tårar
sa du, när jag dör
Det är inget att gråta för
I minnet lever jag ju kvar
Ingen kan dö som levat har
Tänk er, som om jag tog en promenad
Vi ses igen, inte nu,
men om ett tag

Älskade morfar, farfar och vän
Det finns inga ord som förklarar
Den kärlek du gav
Och den du fick igen
Den leder oss genom vår saknad
I minner finns du alltid kvar
Ingen kan dö som levat har
Jag tänker det som du tog en promenad
Vi ses igen, inte nu,
men om ett tag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0