Tandläkaren

Jag var till tandläkaren idag. Har varit dit ganska ofta den sista tiden pga min käke som hoppar ur led. Det är jätteirriterande, gör ont och ger mig en grym huvuvdvärk. När jag gäspar så hoppar den ur led och när jag tuggar på något hårt.. eller om jag tuggar tuggummi för länge (jag som nästan alltid tuggar tuggummi). Tandläkaren har nu kommit fram till att min käke är överansträngd, antagligen pga att jag gnisslar tänder på nätterna eller liknande. Så nu har jag fått en bettskena som jag ska ha om nätterna så ska jag tillbaka till tandläkaren om en månad och se om det blivit bättre.

Jag läste nyss på internet om folk som haft samma problem och någon bettskena verkar inte ha hjälp dem men operation däremot.. det låter inte särskilt lockande för det stod att man inte kan äta på tre veckor i så fall. Hur skulle jag kunna stå ut med det? Fast det är det väl kanske värt, jag är ganska trött på min ständiga huvudvärk nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0