Måndag

Min långhelg är nu över, detta är min sista lediga dag. Imorgon bär det av till skolan igen men på onsdag är jag ledig, så det känns inte fruktansvärt jobbigt.

Mamma och Greger ligger nu på stranden i turkiet med sina två kompisar och steker, själv sitter jag här hemma och passar vovvarna. Jag har två stycken att hålla reda på nu, Zelda är också här och Jessica jobbar. Snart måste jag ut och gå med dem, båda två.. samtidigt. Hua! Jag funderar på att ta två promenader enbart för att slippa gå där med dessa två monster som trasslar in sig i varandras koppel. Jag skulle bli galen.

Trots vår lediga dag så åkte jag och Linn till skolan för att prata med Ulrika om hur vi ska göra med ljudet och ljuset till tvåornas föreställning. Jag och Linn skulle egentligen sköta både ljud och ljus men nu skulle Ulrika sköta ljuset i alla fall så hon behöver bara hjälp med ljudet vilket går ut på att trycka på två olika knappar lite då och då. Det låter inte som något svårt jobb och heller inte skitkul. Så vi får se hur det blir!

När vi pratat med Ulrika och spenderat ungefär en timme i solen med ettorna så började deras lektion och jag och Linn gick till matsalen och åt. När vi ätit klart gick vi förbi Sea Fun en sväng för att hälsa på Jessica som jobbade. Sedan hamnade vi på stan där jag köpte mig ett bar Humör-shorts för 599:-, det slog mig aldrig att jag skulle kunna få två par shorts för samma summa... Visserligen fick jag hjälp av farmor och betalade bara 99:- själv, jag har världens bästa farmor! Jag fick det i namnsdagspresent, det är tydligen Rebecka idag, jag har inte så stor koll på mina namnsdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0