Måndag

Nu är måndagen överstökad. 
Detta har jag hunnit med idag:
  • Suttit i biblioteket med Linn, Emilia och Ida och pluggat inför psykologiprovet.

  • Haft psykologiprov, provet gick ut på att ställa en diagnos på åtta olika personer samt förklara varför man gav dem just den diagnosen osv. När jag lämnade in provet så kollade Lasse snabbt igenom det och sa att jag satt rätt diagnos på alla. Nu hoppas jag på att jag skrivit bra motivering till alla så att jag kan få ett MVG i kursen eftersom jag legat på det betyget hela kursen igenom.

  • Spenderat lite tid med Ida på stan. Ida köpte skor till balen och letade efter en studentklänning. Jag själv var och bytte min skjorta. Jag hade inte bara fått fel storlek utan helt fel skjorta, storlek XS fanns inte på just den skjortan. Jag fick en annan i samma modell men en storlek mindre, den satt mycket bättre.

  • Hämtat min frack.

  • Lagat mat åt Jessica, den såg inte särskilt god ut men blev i alla fall ätbar.

  • Varit och sett tvåornas "Trettondagsafton", den var bra!
Efter föreställningen satt jag kvar i skolan och pratade med tvåorna och Johanna. En efter en försvann teaterelever och publik från skolan och kvar blev till slut bara jag, Johanna och Julia. Där satt vi och pratade på tills det började låta konstigt inifrån rummet bredvid oss. Det lät som om någon stod där inne och sopade. Jag tyckte att det var lite obehagligt och var på väg att gå hem. När jag kommer fram till dörren och trycker på knappen med nyckeln på som vanligtvis låser upp dörren hände inget. Jag tänkte att de kanske larmat av eftersom det varit föreställning, så brukar de göra så jag försökte öppna dörren men den var låst. När jag vänder mig om och ser klockan på väggen står den på 22:04.

På vår skola startar larmet klockan 22.00 och dörrarna blir låsta. Där satt vi och kunde inte komma ut. För att komma ut var vi tvugna att vrida på låset på dörren men vi visste att larmet skulle gå då, vilket resulterar i en utryckning och det kostar skolan pengar. Vi ringde Rolf och frågade hur vi skulle göra, han hade inte en aning och sa att han skulle ringa någon som visste och skulle ringa upp inom fem minuter.
Fem minuter senare ringde han upp och sa att vi helt enkelt var tvugna att vrida på låset, låta larmet gå och vänta tills en väktare kom. Så det gjorde vi. Snabbt som bara den var en väktare där och vi fick förklara vad som hänt. Han fyllde i ett papper, tog våra namn och personnummer och gav oss sedan en kopia på pappret som jag imorgon ska ge till Rolf.

Lyckat tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0