Sömn

De senaste nätterna har jag sovit extremt dåligt. Jag drömmer jättemycket vilket resulterar i att jag ligger och vrider och vänder på mig hela natten och vaknar och har ont överallt. I morse när jag vaknade hade jag sådan fruktansvärd smärta i nacken och ena axeln. Vad gör jag när jag sover?!

Alla dess drömmar gör även att jag får ännu mer ont i käken. Jag har ju nu sedan något år tillbaka haft problem med min käke. Det började helt smärtfritt med att det knakade i den när jag tuggade på hårda saker och när jag öppnade munnen för mycket så låste sig käken. Efter ett tag fösvann knakningarna men då började det istället göra ont. Jag kände ingenting under dagarna men så fort jag satte mig på bussen hem från skolan och slappnade av så fick jag världens huvudvärk och käken började göra ont. Så är det fortfarande.

Jag var till tandläkaren för att kolla upp detta och fick veta att det är någon slags disk i käken som hamnat fel. När det knakade så var det denna som hoppade fram och tillbaka. När det slutade knaka så hade den hamnat fel och lyckas inte hamna rätt igen, och då gör det ont. Anledningen till detta är att jag ligger och gnisslar tänder om nätterna tydligen. Varken jag eller någon annan har märkt av detta. Anledningen till att jag inte känner något i skolan om dagarna är att jag då går och biter ihop jättehårt och när jag är på väg hem och slappnar av så kommer smärtan.

Jag har nu fått två olika bettskenor mot detta som jag ska ha på nätterna. Det fungerar inte särskilt bra då det den senaste tiden blivit mycket värre. Nu kan jag knappt tugga maten utan att det gör ont, tuggummi är fruktansvärt! Tandläkaren förbjöd mig att tugga tuggummi eftersom att detta skulle förvärra felet i käken men jag kan inte låta bli. Tuggummi är något jag verkligen måste ha. Jag måste tillbaka och kolla upp detta igen tror jag. 

Nu vet ni väldigt mycket om min käke, känns det bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0