Regn

Igår när jag, Jessica, Emma och Jossi satt och kollade på Garden state så började jag sakna sommaren. När vi såg scenen där de står och skriker i regnet och är så där blöta så att de antagligen får vrida ur underkläderna när de kommer hem, då saknade jag till och med regnet.

Ni vet sådana dagar då det regnar så mycket så det känns som att hela himlen öppnat sig och och man blir lika blöt som om man skulle stå under ett vattenfall? I början försöker  man hålla sig torr, man drar upp huvan över huvudet, småspringer hemåt och hoppar mellan vattenpölarna för att försöka undkomma att kliva i de allra djupaste. Efter ett tag är man så blöt så att man inser att det inte är någon idé att försöka hålla sig torr längre eftersom att man inte har en enda torr fläck kvar på hela kroppen...

Så då tar man av sig huvan, saktar ned farten och hoppar i de allra djupaste vattenpölarna med flit, gärna flera gånger.

En sådan dag vill jag ha nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0