Måndag

Första skoldagen avklarad idag. Det var tungt att dra sig ur sängen i morse men efter många om och men så lyckades jag kliva upp. På morgonen hade vi nutida konst och sedan hade vi samhällskunskap. På samhällskunskapen gjorde vi inte särskilt mycket, vi fick veta våra betyg sedan fick vi gå.

När jag kom hem till lägenheten hade jag tänkt plugga lite men när internet inte tyckte samma sak som jag så hamnade jag istället i soffan och läste Tille-lille som ni såg i mitt tidigare inlägg. Efter några kapitel i boken så började internet fungera och jag fick en vädligt liten del av uppsatsen gjord.

Strax efter fyra gick jag till skolan igen för att repa med Linn och Johanna på vårt projektarbete "Kanske är det du som måste förändras". Replikerna sitter helt okej nu. När vi repat klart, eller ja, när vi tyckte att det räckte så gick vi till MAX. När vi satt där och tryckte i oss varsit mål med plusmeny så kom vi på en pakt. Från och med det att vi ätit upp maten så skulle vi sluta äta massa onyttigt. Inget godis, ingen snabbmat... nada. Jag försökte ju med det förut och det gick faktiskt bra i över en veckas tid (hör och häpna) ;). Men ja, det gick ju åt skogen till slut. Men nu bestämde vi även att den som bryter mot reglerna måste betala 100 kronor var till de andra. Däremot så får vi äta godis på helgerna, jag och Johanna tyckte att fredagskvällarna och lördagar var okej men Linn övertalade oss om att söndag också skulle vara okej om man druckit dagen innan och vill ha bakismat eller helt enkelt har kvar godis från dagen innan. Så ja, vi har inte så stenhårda regler, alltså borde det inte bli så svårt?

När vi ätit klart gick jag tillbaka till lägenheten och tänkte städa råttburen, jag han knappt börja innan Jessica ringde och frågade om jag ville komma och möta henne så det gjorde jag. Jag tog med mig Zelda och Katten, vet ni hur mesig man känner sig när man går med en katt i koppel? Jag tycker lite synd om honom, men skulle han sticka så skulle han aldrig lyckas ta sig hem igen. Han går faktiskt rätt bra i koppel.

När vi kom tillbaka så hjälpte Jessica mig att städa buren, den har nog aldrig varit så kliniskt ren som den är nu. Råttorna blev nöjda! Vi passade även på att göra ren kattlådan och dammsuga lite.

Nu har jag hunnit med att plugga lite också, fast... jag har bara skrivit ett A4 på uppsatsen. Dåligt Becca.

Nyss råkade vi fastna framför tvn tittandes på "Paradise hotel". Det kom dit en ny kille med lite vettiga åsikter som faktiskt kunde svårare ord än "boll"och "apa". Han använde sig av ordet "självdisciplin" och en av tjejerna kollade på honom och sa: "...hur menar du då?".

Nystädad råttbur och nytömt kattlåda. Eller ja, kattlåda.. det är nederdelen av den lilla buren som står ovanpå den stora råttburen, vi ska köpa en ny kattlåda i slutet av den här månaden. Jessica vill ha en som katten går in i så att den inte skvätter så mycket utanför, vår katt är expert på det.



Nej, nu skulle några avsnitt av "The Big Bang Theory" sitta fint, vi har snart tagit oss igenom första säsongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0