Måndag

Idag började jag inte förrän tjugo över tolv så jag vaknade alldeles av mig själv i morse, skönt. Jag kom i tid till Ralphs otroligt intressanta lektion. När lektionen var slut så gick jag, Emilia och Ida till Nian och åt varma mackor med kyckling. Hur gott som helst! Jag tröttnar aldrig.

Tio över två började vår lektion på Borgarskolan, denna termin ska vi ha psykologi. Det verkar faktiskt ganska intressant. Klockan fyra slutade vi och då gick jag hem till Jessica.

Jag och Jessica gick Gävleborgs zoo för att köpa råttmat och sedan vidare till Swedbank. När vi var klara där gick vi till H&M där jag skulle köpa en foundation. För några dagar sedan hittade jag ett presentkort på H&M i min plånbok, idag visade det sig att det var 300 kronor kvar på det, helt okej.

Vi hann även med en sväng på Biblioteket där jag lånade tre bilderböcker: Tummelisa, Den fula ankungen och Tennsoldaten. Jag skulle göra ett skolarbete om H.C. Andersens berättelser och jag orkade inte läsa så tjocka böcker så bilderböckerna fick duga. Hehe.

Kvällen har jag alltså spenderat åt skolarbete. Jag har skrivit en krönika och en naturalistisk text. Det känns skönt att ha det överstökat, nu måste jag bara läsa klart boken och skriva klart citaten. Sedan är jag klar! ...med svenskan i alla fall.

Sedan ska jag ju svara på frågorna från psykologin, svara på frågorna om ekonomi, skriva en uppsats om Sixtinska kapellet, skriva en redovisning om... Norbottenteatern? (Jag minns inte ens vad teatern heter, bra där!), skriva en biografi om en karaktär i vår pjäs m.m.

Vi har precis varit ute och gått med Zelda, nu ska vi snart sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0