Fest/Korvgrillning

Igår hade Ida en sen artonårsfest. Denna ägde rum i en lokal i Bomhus. Under kvällens gång ramlade det in cirkuselever, teaterelever, jazzelever och några andra. Det var riktigt trevligt och jag hade hur kul som helst! Det sjöngs karaoke, spelades ölspel och dansades runt granen (en stor plastblomma). Halv tolv tog vi bussen in mot stan. Frallan fick idén att sno med sig den stora plastblomman plus krukan.

Jag och några till klev av en hållplats tidigare och gick hem till Julia Hagert för att våldgästa henne lite. När klockan slog tolv smsade vi henne och bad henne komma ut. När hon öppnade dörren sjöng vi en blandning av "En helt ny värld" och "Ja må hon leva". Vi hann inte riktigt bestämma oss för vilken låt vi skulle sjunga tror jag, hehe. Hur som helst, där står vi och sjunger omringade av två plastblommor, varav en är gigantiskt, en bock som Hannah snodde med sig och en stor isklump. Kan man få en bättre start på sin födelsedag? Knappast!

Jag och Linn hade även köpt en fin present till henne. Hon fick ett tåg med tillhörande räls. Ni vet sådant som fanns på dagis? Träräls och tåg som sitter ihop med magneter. Hon blev säkert jätteglad för den fina presenten.

Idag åkte jag, Johanna, Linn och Jessica till Hemlingby och grillade korv och åt massa annat gott. Vi tänkte även åka pulka men vi hade inga pulkor så vi tog med oss sopsäckar men vi använde dem aldrig eftersom att vi började frysa för mycket och åkte hemåt.

Jag och Jessica skjutsade ner min far och hans sambo till Brynäs och sedan skjutsade vi hem Frallan innan vi åkte hem till Johanna och lekte med henne och Linn. Där fick vi även träffa Johannas brorsdotter Joline, jäkligt söt unge det där.

Jag och Jessica var tvugna att åka hem till Zelda och Katten så nu sitter vi hemma i lägeneheten. Jag känner för att sova snart och klockan är bara elva. Gårdagen gör sig påmind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0