Vårterminen går för fort

Hej hopp!

Jessica sitter och kollar på OS bredvid mig i soffan, jag finner inte OS särskilt intressant så jag slänger upp ett litet blogginlägg istället. Jag har visserligen ingenting att skriva om men något intressant eller varför inte ointressant ska jag väl kunna gräva fram.

Det är bara en skolvecka kvar innan sportlovet nu, eller vinterlovet som de nu fått för sig att kalla det. Det får tydligen inte heta sportlov eftersom att alla inte sportar under denna vecka. Hur många bryr sig egentligen om vad lovet kallas?

Mitt lov ska jag ägna till att repa inför vårt projektarbete. Jag, Linn och Matilda ska uppgradera våra kort så att vi kommer in på skolan under lovet och kan intensivrepa så att vi känner oss redo den tionde. Eller ja, Linn och Matilda ska uppgradera sina kort. Själv har jag inte haft något vasakort sedan sista dagen i ettan. Under sommarlovet där lyckdes det försvinna. Detta resulterar i att jag inte får någon tallrik i matsalen och därför får äta på de små salladstallrikarna. Jag kommer heller inte in på skolan vilket är ganska irriterande de dagar då jag är sen och blir ännu mer sen eftersom att jag måste stå och vänta på att någon vänlig människa kommer och öppnar dörren åt mig.

Jag är väldigt sugen på att åka till Sälen eller något liknande under lovet. Jag, Frallan och Jessica har planer på detta och letar lediga stugor för fullt. Dessvärre är det lite svårt att få en stuga under sportlov.. förlåt mig.. vinterlovsveckorna. Frallan som jobbar på Vattenfall får 50% rabatt på boende i Sälen och Åre så vi får väl se om vi kanske tar oss dit. Vi försöker att hitta några fler som vill följa med men antingen så har de inte råd eller så klagar de på att det kommer vara kallt den veckan. Vi får se hur det blir.

Jaja, blir det inget snowboardåkande detta lov så blir det ju av på påsklovet i alla fall. Då följer jag med Johanna och hennes familj till Idre, förhoppningsvis är det varmt och soligt då.

Ja... så nu är det som sagt snart lov. Efter lovet går vi i skolan två veckor och på fredagen den andra veckan åker jag till Stockholm med klassen och kollar på någon pjäs och kikar lite på hur Dramaten ser ut. Dagen efter det så är det dags för studentkryssningen. När vi är hemma från denna så är det bara en och en halv vecka kvar på mars och helt plötsligt är det april. April kommer susa förbi farligt snabbt. Det är påsklov, intensivvecka, föreställningsvecka med vår slutproduktion och helt plötsligt är även månaden april historia. Nu är vi inne på maj, det börjar bli varmt och alla är glada och kurserna i skolan börjar avslutas. Dessa fyra veckor kommer gå fasligt fort och vet ni vad som händer sen? Juni börjar och den tionde juni kommer jag stå på Vasaskolans skolgård i min studentmössa sedan åka hem på lite studentfirande och sedan festa natten lång. Dagen efter kommer jag tillbaka till Vasaskolan för sista gången. Var tog mina tre gymnasieår vägen?

Det går alldeles för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0