Polen

På lunchrasten idag satt jag och smsade med Frallan. Vi beklagade oss över att det inte blev någon resa till varken Åre, Vemdalen eller Sälen nu till helgen.


Jag: Frallan... jag vill åka till Polen.

Frallan: Va? Polen?

Jag: Ja, jag vill åka till Auschwitz.

Frallan: Jag med! Det har jag skrivit på min lista! Jag kollar vad det kostar med flyg och hotell nu.


KRAKOW

Några timmar senare var det klart. Emilia och Jessica hängde genast på idén så Frallan ringde till Demel Hotel som ligger strax utanför centrala Krakow (tio minuter med spårvagn) och bokade två dubbelrum. Två dubbelrum för 37 euro=331 kr/natt. Kanonbilligt! Så för tre dygn på ett fyrstjärnigt hotell betalar vi 250 kronor var. Kanonbilligt!

Visserligen är väl inte ett fyrstjärnigt hotell i Polen samma sak som ett fyrstjärnigt här i Sverige men ändå.


DEMEL HOTEL

Vi åker alltså nu på lördag, planet går klockan tio på kvällen om jag inte minns fel. Det är Frallan som ägnat hela sin jobbdag åt att kolla upp allting. Lördag kväll är vi framme i Krakow. Söndagen vet jag inte riktigt hur vi ska spendera men på måndagen åker vi till Auschwitz. Jag och Jessica kollade nyss upp att man för 600 kronor kan boka en svensk guide, det vore ju jättebra.



Ikväll ska jag föra över pengar till Frallans konto eftersom att Frallan ska betala allting imorgon. 1020 kronor för flyg tur och retur och tre nätter på hotell. Inte illa pinkat!

Pippi är snäll och ska bo i Jessicas lägenhet lördag till tisdag och ta hand om Katten, Zelda och råttorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0