Banan i vasas jul- och påskmust?

Idag vandrade jag och Linn omkring inne på ICA Sohlbergs. Jag blir överlycklig när jag ser att de börjat sälja Vasas påskmust och springer snabbt dit, när jag kommer fram till flaskorna ser jag att det står "med smak av
skumbanan" på etiketten. Har det alltid stått så?

Johanna har länge klagat över att Vasas påsk- och julmust smakat banan men jag har aldrig tyckt det. Nu kom jag ju definitivt att tycka det. 

Jag ringde Johanna och berättade vad som hänt och då fick jag prata med Denise (min svensklärare) som sa:
- Vad är det som är problemet Rebecka?
- De har börjat sälja Vasas påskmust med skumbanan!
- Men det är ju den som är den godaste, det är ju så det ska vara.
- Nej? Har det alltid varit banan i den?
- Ja.
- I julmusten också?
- Ja det receptet är gammalt, det är så.
Vi pratade lite till innan hon var tvungen att avsluta samtalet för att fortsätta ha lektion med Johannas klass.

När jag kom hem slängde jag mig över datorn och klickade mig in på Vasa bryggeriets hemsida för att kolla upp detta, och mycket riktigt. Det har alltid varit banansmak på deras påsk- och julmust! Varför skriver de det på flaskan? Nu kommer jag att tycka att den smakar jättemycket banan och inte tycka om den längre.
Detta är en riktigt starkt efterfrågad produkt främst i Gästrikland och Hälsingland. Det är oss förunnat att tillverka denna julmust enligt originalet från gamla Bockens Bryggeri i Gävle. Det som är unikt med denna produkt är att smakupplevelsen är fantastisk, då den har ett lätt inslag av banan.   Denna Specialmust produceras exklusivt i begränsad upplaga till november- och decembermånaders annalkande julförsäljning. Här gäller det att vara på hugget i tid!
Detta är en riktigt starkt efterfrågad produkt främst i Gästrikland och Hälsingland. Det är oss förunnat att tillverka denna påskmust enligt originalet från gamla Bockens Bryggeri i Gävle. Det som är unikt med denna produkt är att smakupplevelsen är fantastisk, då den har ett lätt inslag av banan. Denna Specialmust produceras exklusivt i begränsad upplaga inför påsken.

Visst, den får väl smaka banan då men de behöver fasen inte skriva ut det på etiketten så att jag får veta om det!

Kommentarer
Postat av: emma

becca. jag hatar dig. jag har aldrig sett ordet must så många gånger på samma ställe. det finns inget äckligare ord än must.

2010-02-25 @ 21:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0