Arbetsintervju, rep och svampbob

Då har torsdagen sakta men säkert gått, fortfarande inget sms från polisen om att våra pass är klara. Snälla, snälla, snälla, de kan väl komma imorgon? Jag vill verkligen åka på lördag.

I morse när jag kom till Samhällskunskapen var bara Linn, Ida och Isak där. Några minuter gick och även Emilia och Kajsa ramlade in. Det var alla som deltog på morgonens lektion. Ralph tyckte att det vore onödigt att ha lektion så vi fick ett papper och lektionen avslutades. 

På svenskan har vi precis fått lära oss att skriva ett bra CV och i samband med detta skulle vi även få gå på en fejkad arbetsintervju med Kurt och Denise. Detta var väl för att lära oss hur en arbetsintervju går till eller något. Det var lite svårt att ta dem seriöst när de presenterade sig som Beatrice Korriander och Nisse Hult från Knuppfjärd. Hur som helst, jag drog väl en och annan vit lögn, de skulle ju låtsas som att de inte kände mig och jag undrar om de tog mig seriöst när jag sa att jag alltid kommer i tid? Båda två vet ju att det inte är så.
Efter detta var jag och Linn och åt pizza i matsalen. Sedan var vi till studion och skrattade tills vi fick träningsvärk i magen, jag vet inte vad felet var men vi skrattade åt precis allt. Vi svängde förbi ICA och köpte kladdkaka och grädde som vi skulle ha till repet senare.

Fyra var vi på skolan och mötte Rolf som gav oss nyckeln till teatersalen som vi ska ha över lovet för att kunna vara på skolan och repa. Vi körde igenom pjäsen tre gånger, det gick riktigt bra! Jessica och Jenny var där och tittade på.

Efter repet gick vi hem och kollade på tv. Jag och Jenny spenderade även en del tid framför datorn och kollade på svampbobkläder, jag måste köpa en t-shirt med honom på!

Jenny gick för ett tag sedan och nu väntar vi på att Ida ska komma hit, hon ska sova här. Jag föreslog att hon skulle sova mellan mig och Jessica i natt men hon valde soffan... hmph.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0