Torsdag

Finns det svensk mantalitet, hur är den och hur uppfattas den?

Jag försöker göra klart lite plugg och just det håller jag på med nu, läser om den svenska mentaliteten. Det är faktiskt ganska intressant, fast tydligen inte tillräckligt intressant för att jag skulle kunna hålla mig från datorn.

I morse klev jag upp strax efter sju, halv åtta satt jag på bussen mot stan och tio i åtta satt jag i en av körskolans bilar och övningskörde med Micke. Det gick rätt bra, han tyckte att jag lärt mig att starta i backe nu så nu slipper jag träna på det mer, nu är det backa runt ett hörn som gäller!

När körlektionen var slut var det en timme och fyrtio minuter kvar innan jag skulle börja skolan, som tur var så var både Kajsa och Linn i skolan redan. Vi gick till datorsalen och fördrev lite tid tills religionen började. Vi kollade klart på Prinsen av Egypten, hade en liten genomgång om judendomen, kollade på en film om judisk mat och sedan slutade vi.

På lunchen var jag och Linn till Kurt och pratade med honom om Nikaraguaresan som de ska göra i februari. Jag och Linn är intresserade av att följa med så nu står vi uppskriva på listan som reserver, det var tyvärr redan fullt.

Efter det så gick vi till matsalen och åt pannkaka och jag pratade med Louise och fick höra något väldigt roligt. Det finns en hel del knäppa människor här i världen, jag som trodde att det var illa för mig men Louise hade det snäppet värre, ojoj. Stackars lilla flicka :D

När vi ätit klart så gick jag och Emma till cirkus där vi träffade lilla Hella som fyllde ett år i tisdags, hon är ju stora tjejen nu! Sedan satte vi oss uppe i dramasalen och kollade lite på början av cirkuslektionen innan vi tröttnade och gick tillbaka till teatern ett tag innan jag åkte hem.

När jag kom hem städade jag råttburen eftersom en tjej skulle komma förbi och kolla på dem och eventuellt köpa dem. Hon skulle höra av sig runt klockan tre sade hon men nu är klockan tjugo i fyra så vi får se hur det blir med det.

Nu har hon varit här och kollat på råttorna, hon kom precis när jag skrivit "vi får väl se hur det blir med det". Det var en jättetrevlig tjej som heter Sara som vill köpa dem. Hon frågade massor om vad de ska ha för mat, vilken veterinär man borde gå till med dem om de blir sjuka, hur ofta buren borde städas osv. Hon verkar väldigt seriös så jag hoppas att hon köper dem så jag vet att de kommer till ett bra ställe!

Nu ska jag plugga vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0