Söndag

Helgerna rusar förbi nu för tiden. Jag hade faktiskt gärna stannat i Smedjebacken ett tag till, det var mysigt att vara där. Igår runt tolvtiden åkte jag, Greger och August hem. Mamma ska åka hem idag eller imorgon. Jag körde första biten till Borlänge, sedan bytte jag och Greger av och då somnade jag direkt. Det är ganska påfrestande med begravning även om man inte gör så mycket, men det är ju känslomässigt påfrestande. Jag tror vi allihop var trötta på fredagkvällen för vi somnade ganska tidigt. Innan vi sov kollade vi på "Kändisdjungeln". De hävdar att det är direktsänt från Malaysias djungel men varför har de då så mycket plastväxter omkring sig och varför låter det väldigt mycket som att fågelkvittret spelas i högtalare och som om de är inomhus? Hm... Och av de "kändisar" som var med kände jag igen EN som jag inte ens mindes var jag sett honom någonstans. Nej, det är då inget program jag kommer följa och enligt Aftonbladets undersökning så var det 70% som tyckte att programet var uselt.

Jaja, nog om det. Vi åkte som sagt hem och senare på dagen åkte jag hem till min far och åt mat. Det var ju självklart min syster som bestämt maten eftersom det serverade tortellini på en lördag.. hmph. Jessica kom förbi och vi spelade Kalaha. Efter en del fusk så vann jag båda omgångarna! Hehe.

Halv åtta tog jag och Johanna bussen till Erika för att förfesta lite och runt 11 begav vi oss mot Old Saints. Jag och Erika som redan var fulla i magen beställde en kanna med 2 liter öl. Det slutade med att Hannah som kom och gjorde oss sällskap drack upp hälften och sedan gick vi till Max och åt. Trevlig kväll.

Jag somnade direkt när jag kom hem och idag fick jag sova till ett så nu är jag någorlunda utvilad. Just nu sitter jag och kollar på kläder på junkyard. Jag skulle ju egentligen spara pengar och köpa en bil men jag är i behov av kläder så bilen får vänta eller inte bli av alls. Vi får se hur det blir. Ikväll ska jag kanske på bio med Jessica men nu ska jag kolla min kalender och se om jag har något skolarbete som ska in den kommande veckan. Om jag har det så ska jag nog försöka göra klart det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0