Smedjebacken

Idag åkte jag, Greger och August till Smedjebacken. Mamma har varit här sedan i tisdags och Alexandra kom med tåget runt sju. Jag har inte varit här sedan.. jag vet inte när. Det var väldigt längesedan i alla fall. Jag och moster satt och diskuterade det och kom fram till att det nog var ca 4 år sedan, det var alltså så längesedan jag träffade Jonna och Andrea också (mina kusiner som jag älskade att umgås med när jag var liten).

När vi kom fram åkte vi direkt till Mummu (mormor) där mamma var, vi satt där och pratade lite och en liten del av släkten var där. Att vara där kändes ganska konstigt, jag har ju inte varit där på så pass länge, alla barndomsminnen kom upp i huvudet för varje sak jag såg. Alla tavlor, de gamla leksakerna som Eddie drog fram och lekte med, trädgården där vi brukade leka som små, altanen där vi alltid satt och gungade i hammocken och massa mer. Det kändes konstigt att se allt och att veta att mormor bor ensam där nu, att morfar aldrig mer kommer tillbaka dit.

Vi kollade på idol ett tag innan jag och Alexandra följde med moster och Jocke hem för att sova hos dem. Vi hamnade i tvsoffan ett tag till där vi började diskutera allt mellan himmel och jord.

Efter ett tag kom Jonna förbi och sa:
- Åh, när jag ser Becca nu så kan jag inte tänka på något annat än det där du sa för någon dag sedan mamma!

Sedan var vi igång, vi pratade om allt vi gjorde tillsammans när vi var små och vi skrattade så vi knappt kunde andas. Vi pratade om den gången vi var och campade i Edsken och jag, Alexandra, Andrea, Jonna och August fick för oss att knyta loss repet som höll fast en flotte vid land, jag och August stod på flotten och flotten började flyta iväg. Jag fick panik och kastade mig i vattnet och simmadet till land. Kvar stod August som var runt 4-5 år och inte kunde simma. Han stod där och skrek och ingen av oss visste vad vi skulle göra. Till slut hoppade han i och när han väl var i land så var det största problemet att hans pokemonkort han haft i fickan var förstört. Lillpojken då! det var under samma sommar som de där handfläktarna man kunde köpa för en tia lite överallt var så populära. Så för att torka mina och August kläder använde vi våra handfläktar (utan något vidare resultat som ni kanske förstod). Vi ville ju inte att våra föräldrar skulle få reda på vad vi gjort.

Sedan pratade vi även om alla våra filmer vi spelat in, om alla föreställningar vi tvingat våra föräldrar att se.
Jag berättade för Jonna om gången då hon och jag skulle spela blockflöjt, eller jag ville väl att vi skulle göra det, Jonna hade knappt sett en blockflöjt då så hon kunde ju inte spela. Hon verkade inte veta det nu heller, när jag berättade det kollade hon frågande på mig och sa:
- Blockflöjt, är det en sån där träpinne?

Aja, det var det roligaste på hela dagen. Sitta där och prata om allt vi gjorde när vi var små. Alexandra drog historier som jag helt hade glömt bort. Jonna påminde mig också om den sommaren då hon kanske var.. 6, och jag 7? Något sådant. Vi var och campade i Gladtjärn och gick omkring och frågade folk om vi fick låna deras hundar. Helt främmande människor lånade glatt ut sina hundar till två små flickor under en hel dag. Ganska konstigt men oj så lyckliga vi var!

Moster drog även en historia om mitt humör när jag var liten (det sitter i ännu). Aja, ni ska inte behöva läsa allt det här för ni förstår antagligen inte det roliga i det. Jag borde sova, jag har en lång och jobbig dag framför mig imorgon.

Jag saknar Jessica och önskar att hon kunde vara här med mig imorgon och krama mig när det blir jobbigt.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0