En jobbig start på veckan

Det räckte tydligen inte med att förra veckan var jobbig så gud straffade mig med en jobbig start på den nya veckan.

Jag sov hos Jessica i natt, halv åtta väckte hon mig för att se till så jag kom upp ur sängen innan hon gick till jobbet. Efter många om och men så drog jag mig upp men hade inte alls någon lust att gå till skolan. Jag funderade på att sjukanmäla mig men kvart över åtta satte jag mig på bussen i alla fall. Jag kom till stan tio över nio då jag gick och mötte Linn som också kommit tidigt till stan. Vi var och åt frukost på McDonalds och sedan gick vi till skolan till kvart i tio då vår lektion skulle börja. Väl inne på teatern ås träffade vi Matilda men det var ingen annan från klassen där, klockan närmade sig tio och vi började fundera på varför det bara var vi där och läraren inte kom. Vi letade reda på Ulrika och hon sa:
- Men.. vi har ju ingen lektion idag. Ni fick ju ledigt idag eftersom att ni ska till Folkteatern imorgon!

Jag hade alltså kunnat legat kvar och sovit någon timme till eftersom att jag inte började förrän tio över tolv!

När vi surat klart över det så cyklade Matilda hem och jag och Linn gick till stan i väntan på att Samhällskunskapen skulle börja. Vi kollade runt lite efter kläder och sedan köpte vi en varm macka med kyckling och ost. Det är något utav det bästa jag vet! Det ska ju självklart vara sallad och rhode island till.

När vi satt där så började vi prata om cyklar, det ena ledde till det andra och helt plötsligt hade vi bestämt att vi ska cykla till Stockholm någon dag. Ja, ni läste rätt.. CYKLA! När vi ätit klart gick vi till studion i skolan och lånade datorn för att kolla upp en väg till Stockholm, 19 mil blir det. Det är ju kortare egentligen men man kan ju inte cykla på motorvägarna. Jag kan lova er att jag kommer vara död innan vi ens nått Uppsala. Vi får väl se om det ens blir av, men ja.. blir det av så får vi en jäkla bra träning och en fin upplevelse. Det kommer ju visserligen ta minst två dagar så vi får stanna och sova någonstans. Känner jag mig själv rätt så är jag inte framme förrän en vecka efter att jag börjat cykla.

Någon som känner sig hurtig nog att följa med?

När jag senare på dagen kom hem så hann jag inte mer än hem och vända för att jag skulle till körskolan. De ringde från Ansan's men jag hann inte svara så jag tänkte att de ringer väl upp igen om det var något viktigt. När jag kom dit så satt jag och väntade ett tag innan jag gick till receptionen och frågade var Micke var, han var ju förstås sjuk. Jag åkte alltså in till stan igen helt i onödan, jag som var så fruktansvärt trött så jag funderade på att ringa och avboka den lektionen. Jag satte mig på bussen hemåt igen och nu ligger jag hemma i min säng med Tindra bredvid mig. Snart ska jag äta mat, jag är vrålhungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0