Onsdag

I morse skulle jag befinna mig på Driver klockan 08:30 för att få riskettan avklarad. Jag är som ni kanske vet dålig på att passa tider så jag kom lite sent. När jag kom dit började de 3,5 timmarna i helvetet. Jag har inte haft så tråkigt på väldigt länge. Kursledaren var så fruktansvärt tråkig och pratade om sig själv större delen av tiden.

Nu vet jag att han brukar dricka åtta stycken starköl varje gång han dricker. En gång stoppade han en kompis från att köra rattfull genom att bråtta ner honom och ta hans bilnycklar. Dagen efter ringde hans kompis en gång på förmiddagen och frågade efter sina nycklar men han fick dem inte då, men när han ringde senare på kvällen så fick han nycklarna. Ja, jag vet en hel del mer spännande om honom så om ni vill höra mer så kan ni ju säga till? Jag vet inte hur alla hans suparhistorier ska hjälpa mig att ta körkort?

När jag genomlidit de timmarna så begav jag mig mot skolan och spenderade lite tid med de andra teatrarna i vårt nya uppehållsrum som vi lyckats tjata till oss. Det jobbiga är att det inte ligger på nedervåningen, vi är nog för lata för att pallra oss upp dit...

Sedan började vår sceniska produktion. Vi läste igenom Oliver Twist ännu en gång och kollade om rolluppdelningen verkade okej, om vi gör några små ändringar så ska det nog bli bra.

Efter skolan lyckades jag inte riktigt ta mig hela den lååånga vägen från teatersalen till dörren utan fastnade med Honken, Linn och Emilia på skolan i ca en timme. Honken läste lite ur sin bok som han har börjat skriva, riktigt bra faktiskt. Jag trodde verkligen inte att han var intresserad av att skriva. Vi pratade även en del om vad vi ska göra efter gymnasiet, jag börjar bli lite lätt panikslagen. Jag har ingen koll alls på vad jag ska göra efter gymnasiet. Skrämmande.

Pappa kom och hämtade mig i skolan och sedan var vi ute och övningskörde och tog även en sväng förbi farmor och farfar. Efter det så har jag inte gjort mycket, mest varit hemma. Jag har hunnit städa mitt rum lite och även kommit på att jag måste köpa fler block till skolan för att hålla koll på allt. Jag bestämde mig ju för att börja organisera mitt liv lite. Jag har faktiskt börjat använda min kalender, så dt går i rätt riktigt. Nu behöver jag två pärmar till mina två manus, en pärm/mapp till alla papper vi får i skolan (alldeles för många) och fler block eftersom att alla ämnen inte får plats i mitt 5-ämnes block. Dessutom ska jag börja anteckna under lektionerna! Tänk vilken duktig elev jag kommer vara om jag verkligen gör allt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0