Svenska

Jag blir galen. Jag sitter och försöker göra min svenskauppsats men det går verkligen inte. Jag skriver ett halv A4 och sedan kommer jag inte på något mer att skriva. Jag börjar om med ett nytt ämne eller med samma sak, fastnar ännu en gång efter ett halvt A4. Just nu har jag lust att kasta ut datorn genom fönstret.

Hur ska jag kunna skriva en essä, artikel eller krönika som handlar om en realistisk/naturalistisk författare när jag inte vet ett dugg om någon utav dem? Nu är det ju inte så att det bara är att skriva en uppsats med lite fakta om den här författaren och sedan är det klart. Nej, nej. Nu ska det analyseras och skrivas om hur deras texter inspirerar läsare i dagens samhälle och vad för inverkan denna text kan ha på en läsare osv. Jag är verkligen inte på humör för det här just nu och är jag inte på humör för att plugga så kan jag lika gärna lägga ned innan det går så långt så att jag faktiskt kastar ut datorn på riktigt.

Ja, nu lägger jag ned. Tyvärr Denise, du får ingen uppsats utav mig, det får allt vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0