Fredag

Veckorna rusar förbi. Det var ju måndag alldeles nyss? Fast ändå känns måndagen fruktansvärt långt bort. Idag har jag varit i skolan, jag försov mig i morse. Vaknade klockan åtta och halv nio skulle jag befinna mig på teater för lektion. Jag åkte med mamma till stan och kom bara någon minut sent.

Jag, Emilia och Kajsa är med i produktionsgruppen, vi satt i fyrtio minuter och skrev sex ord och en mening på datorn. Vi roade oss med att lägga till bilder från clip-art, lägga till ramar och olika typsnitt på allt. Det känns som att vi tar vårt arbete väldigt seriöst? Nej, men det där var det bara vår klass som skulle ha så det gjorde inte så mycket!

Igår började jag, Linn och Louice med byteshandel. Vi har fått inspiration från en kille som gjorde samma sak, han började med ett gem och slutade med en lyxvilla. Jag vet inte om vi kommer ta oss så långt ;) Men jag började med en kapsyl, Linn med en teckning och Louice med ett sugrör.

Jag har nu bytt från kapsylen till en våtservett, från våtservetten till ett rosa nagellim och från det till en pennvässare med Pippi på. Det är även små tärningar i den med bilder på, så ska man skaka på den och försöka få samma bild på tärningarna. Spännande va?

Min svensklärare ville faktiskt byta med mig, hon blev väldigt förtjust i pennvässaren och sprang ut och in i sitt kontor och erbjöd mig olika små leksaker, en bok och hennes macka. Tyvärr var det inget som jag tyckte verkade lät att byta vidare med senare så det blev inget.

Nu ska jag göra mig klar och sedan ringa pappa och åka dit.


Kommentarer
Postat av: julia

du den där pennvässaren har vairt med om mycket! :D

2009-10-16 @ 16:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0