Det går framåt

Idag har jag pluggat körkortsteori och lusläst något kapitel i Körkortsboken. Det närmar sig nu så jag ska lära mig varenda ord i hela boken utantill för att vara på den säkra sidan.

Efter skolan var jag till Ansan's och körde en körlektion, den här gången körde jag med Håkan och vi gick igenom lite vad man får göra på uppkörningen och körde på olika ställen där man brukar få köra när man kör upp. Han sa att om jag tränar på att inte gasa upp så mycket på vägar där det är 30/50 och tar det lite lugnare där så ska det nog gå bra på uppkörningen. Bara jag kan lyckas hålla mig någorluna lugn och inte blir för nervös så tror nog jag också att jag klarar det. Jag har någon körlektioner kvar och så får dra med mig pappa ut några gånger innan uppkörningen för att känna mig extra säker, sedan är det bara att köra och hoppas på det bästa!

I morse hade vi teater, vi repade de första scenerna i Oliver Twist. Ja, vi tänker faktiskt behålla namnet trots att det är en tjej som spelar huvudrollen. Vi kom överrens om att "Olivia Twist" kändes för mycket... amatörteater tänkte jag säga, men det är ju just det vi är... amatörer! Men ja, vi gillade det inte helt enkelt. Så...

KOM OCH SE OLIVER TWIST PÅ SPEGELN I APRIL!

Nej, nu ska jag plugga lite teori. Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0