Då var det måndag igen

Helgen har varit riktigt bra. Både fartfylld och lugn.

Fredag:
Linn, Johanna, Ida, Robin, Hannah, Julia och Moa kom hem till mig och förfestade lite och gjorde sig klara inför Lines fest med "Pimp and hoe" tema. Alla var riktigt stiliga kvällen till ära. Linn var lite extra stilig med sina dojjor med storlek 46, man kunde nästan tro att hon skulle ut och åka vattenskidor. Själv såg jag ut som en sliskig italienare som jobbar på någon sunkig kiosk. Ida såg ut som en medelålderstant i fyrtioårskris. Ja, ni kan nog bara tänka er hur snygga vi var, hela bunten!

Kvällen tillbringades delvis hos Line och delvis hos Marcus, det var ett jäkla spring mellan de två lägenheterna. Innan vi åkte hemåt så gick jag och Ida in till Marcus lägenhet för att hämta våra saker. Där inne satt Marcus alldeles ensam, vi städade upp allt tomburkar och flaskor och lade dem i en påse. Sedan bäddade vi ned Marcus och sade god natt och släckte lampan innan vi gick därifrån. Tänk vilken tur han har som har oss nu när han flyttat hemifrån och behöver bli lite ompysslad!

Jag, Julia, Ida, Moa och Johanna tog bussen hem till mig. När vi klev innanför dörren sprang jag och Ida till köket och kastade oss över potatisgratängen. Vi satt och pratade uppe på mitt rum och helt plötsligt när jag bara blinkade en sekund så var klockan halv fyra och alla var borta?! Jag råkade visst somna till ett tag, men Ida min trogne kamrat låg kvar och snarkade bredvid mig.

Lördag:
Jag och Ida sov till strax efter tolv då vi masade oss upp och åt frukost. Lite senare tog vi cykeln till ICA och köpte en färdiggrillad kyckling, grädde och vit blockchoklad. När vi kom hem gjorde vi pannacotta (yummie) och sedan åt vi kyckling och ris. När vi ätit klart åkte vi till stan för att jag skulle hinna till apoteket innan klockan tre då det stängde. Tio i tre var vi där och jag köpte medicin åt min lilla sjuka råtta. Sedan vandrade vi mot Hemmakväll där vi hyrde filmen Den vita massajen. Jessica kom och hämtade oss och vi åkte hem till mig och kollade på Oliver och gänget. När filmen var slut så pluggade jag och Ida samhällskunskap (till ingen nytta, provet idag gick åt helvete) medan Jessica kollade på fotboll. När vi tyckte att vi pluggat klart kollade vi på filmen vi hyrt, den var helt okej. Hade jag inte haft så höga förväntingar på den så hade den säkert varit mycket bättre. Någonstans mellan allt det där var vi även till Willys en sväng och köpte chips, dip och vitlöksbröd.

Söndag:
Jag och Jessica var på stan ett tag på dagen, när vi kom hem gjorde vi potatisgratäng. Ja, jag älskar potatisgratäng och skulle nog kunna leva på enbart det. När vi ätit klart åkte Jessica till Sandviken för att kolla på en innebandymatch. Senare på kvällen var jag ut och övningsskörde, mer än så hände nog inte på söndagen. Jo! Jessica kom tillbaka och vi kollade på några avsnitt Greys innan vi däckade. Vi har börjar kolla från det första avsnittet, jag har alltid gillat Greys men bara kollat på några avsnitt här och där så det kan ju vara roligt att se från allra första början.

Nu har ni fått en onödigt detaljrik beskrivelse av min helg. Jag hoppas ni orkade ta er igenom i alla fall hälften av texten!

Idag är det måndag. Jag vaknade 09:00 i morse och 09:20 var jag på väg till bussen, duktig tjej. Dagen började med Kulturhistoria, vi diskuterade pjäsen som vi var och såg förra veckan. Nästa lektion var samhällskunskap och det var dags för prov, som jag nämnde tidigare så gick det inte ett dugg bra. När jag gjort klart provet gick jag till stan och mötte farmor en sväng innan jag åkte hem. Efter det har jag övningskört, pluggat lite och varit till ICA med Johanna en snabbis.

Jag känner inte att jag har ett tillräckligt intressant lin för att ni ska tycka att detta är roligt nog att läsa så jag slutar nu.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Läs boken istället, om du inte har gjort det - mycket bättre!

2009-10-13 @ 06:58:21
URL: http://lallexalex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0