Äntligen fredag

Igår kväll åkte jag till min älskling, hon kom och hämtade mig i Gävle. Sötnosen!

I morse tog jag bussen från Järbo kl 07:20 och var framme i skolan precis till halv nio. Första lektionen var scenisk produktion. Vi träffades i studion och gick igenom lite saker till produktionen, diksuterade marknadsföringen, scenografin, kostym och mask osv. Sedan hade vi lunch, potatis och sprödbakad fisk. Helt okej mat från Sodexho faktiskt, de har ju en del rätter som är mycket värre.

Idag har jag även anmält mig till att under nästa vecka jobba med att samla in pengar till barnen i Zimbabwe som har förlorat en eller båda sina föräldrar i aids! Jag tänkte att jag faktiskt kan göra något bra under min livstid? Förut har jag inte ens tänkt tanken att jobba utan att få betalt för det men nu är det ju faktiskt för något bra.

Just nu sitter jag hemma i min soffa och försöker trycka i mig en äcklig kycklingpaj som jag hittade i frysen. Eller.. inte äcklig men heller inte särskilt god.

Senare ikväll kommer Linn och Johanna hit och äter potatisgratäng med mig, mums. Efter det blir det lite förfest och sedan ska vi dra oss till staden och hem till Line på fest. Tema: Pimp and Hoe. Det blir säkert jättefint.

Jag måste börja ladda upp lite bilder på min blogg igen, den börjar bli fruktansvärt tråkig nu. Den här veckan kan jag faktiskt skylla på att min pappa lånat med sig min kamera till Kreta.

Idag var det urnnedsättning för Äijä (min morfar). Jag var inte där, det var bara mummu (mormor), mamma och hennes syskon och deras respektive. Jag pratade med mamma för ett tag sedan och hon sa att det var jobbigt men att det nog blir lättare att släppa det och gå vidare nu. Förhoppningsvis kan alla gå vidare och istället uppskatta de bra stunderna de fick med honom, jag hoppas speciellt att mummu kan gå vidare och få lite ordning på livet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0