Det var det mina damer och herrar!

Nu har vi spelat sista föreställningen med pjäsen Maratondansen. Vi hade endast fyra föreställningar men efter ett helt läsårs jobb med samma pjäs så blir man rätt less, fast man blir ändå rätt fäst vid pjäsen och sin roll. Ett helt läsårs arbete och efter fyra föreställningar så är det över? Nu har vi städat undan allt och nu är det över.

Efter sommaren börjar vi om igen. Läser manuset flera gånger om, delar upp rollerna, går sakta igenom hela pjäsen scen för scen, stoppar och bryter hela tiden, gör om, stryker, pluggar text.. allt detta.. ännu en gång? Hua. Visst är det roligt när allt börjar bli klart men de där första månaderna med enbart tragglande med alla jäkla scener och med manuset i handen hela tiden.. det skulle jag kunna klara mig utan!

Imorgon har vi föreställningsfest, förhoppningsvis i alla fall. Det är lite struligt med lokalen vi ska hyra men det löser sig nog på något sätt!

Er charmerande konfrience, allas Rocky G tar nu en liten paus. Men vi ses igen! För ni vet ju dé att Rocky G, ger er det ni vill se. God natt!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker fortfarande ni ska spela Bar av Jim Cartwright, tror den skulle passa er! :)

2009-05-18 @ 19:53:06
Postat av: Alex

Det var alltså jag som skrev det!

2009-05-18 @ 19:53:54
URL: http://lallexalex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0