Halsfluss

Yepp, när jag vaknade på lördag morgon så mådde jag allt annat än bra. Jag hade 39 graders feber och så fruktansvärt ont i halsen. Jag kunde inte svälja och hade inte orken till att röra mig. Efter ett antal alvedon så lyckades jag få i mig lite lasagne. STORT MISSTAG! Efter det så spydde jag som en gris i flera timmar, hua. Halsfluss och att spy är ingen bra kombination. Jaja som ni förstår så missade jag föreställningsfesten och var inte glad över detta. När mamma kom hem från jobbet så ringde hon sjukrådgivningen och de sa bara att så länge man kan svälja sin egen saliv så tar de inte in någon på jour enbart för halsfluss, hmph. Kvällen spenderades framför tvn, kollade lite på melodifestivalen och annan skit som var på tv. Låg mest och tyckte synd om mig själv och mådde illa och svettades.

Natten mellan lördag och söndag gick ganksa bra jag vaknade bara en gång, tog alvedon och somnade om. På morgonen var feber nästan borta men smärtan i halsen var endast värre. Men eftersom att jag knappt hade någon feber kände jag mig piggare så jag och Greger tog en sväng till Hofors och hämtade en ny bur åt mina råttisar. När jag kom hem gjorde jag ordning den åt dem och sedan var jag helt slut. Jag däckade i sängen och när det var dags för mat och jag kände matlukten så kom illamåendet igen. Jag fick inte i mig en enda bit. Illamåendet fortsatte till fram på kvällen när jag och mamma precis sett klart på Revolutionary road då magen satte igång att kasta upp allt jag hade i magen. Mysigt att veta allt det här va? ;) Jaja, jag gick och lade mig och var upp på natten igen och mådde fruktansvärt illa och grät för att jag var så less på detta. Men till slut somnade jag och vaknade vid sju i morse då jag ringde till hälsovårdcentralen. ÄNTLIGEN måndag så jag kunde få lite penicillin. Så vi var dit och träffade en läkare som kollade mig lite i halsen och öronen, var på labbet där de petade med en pinne i halsen, och som jag trott var det halsfluss så jag fick penicillin och åkte hem. Samma gamla vanliga med andra ord. Jag är stamkund på hälsovårdcentralen tror jag!

Jaja nu har jag medicin och ska vara bra inom några dagar. SKÖNT! Jag orkar inte med min hals längre.

Kommentarer
Postat av: Erika Karlsson

stackars krake =(

2009-03-02 @ 18:50:42
URL: http://erikakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara<3

Lillvännen då, synd om dig va? xP <3

2009-03-02 @ 21:02:50
URL: http://ohsignificantme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0