Student



Idag var jag och kollade på när studenterna sprang ut från skolan. Eller ja.. jag såg ju inte så mycket med tanke på att vi stod nästan längst bak och bara såg alla skyltar. Ibland skymtade man någon studenmössa som sprang förbi. Efter ett tag tröttnade jag och åkte hem. När jag kommit hem ringde Julia Göransson till mig och frågade vad jag gjorde, jag svarade att jag precis kommit hem då sa hon: - Jag såg dig inte när vi sprang ut? Jag är i Sverige nu jag flög hit i natt. Ni kan nog gissa hur förvånad jag blev? Jag hade inte en aning om att hon skulle komma hem! Så jag bytte snabbt om och bad pappa skjutsa mig till stan. När jag kom till stan träffade jag Julia och gav henne världens längsta kram, usch vad jag har saknat henne! Vi gick omkring på stan ett tag och sedan hamnade hon, jag och Lovisa inne på cirkus och åt chips och drack cider. Efter ett tag skulle Julia iväg och fika med sin mamma så hon gick iväg och jag lekte med Lovisa ett tag till sedan åkte jag hem igen.

När jag kom hem så kom Johanna hit och vi har väl inte gjort något vettigt alls.. men vi har suttit och gjort en lista på alla fula ord vi kan. Hur fult är inte ordet "purken"? Eller vad sägs om "moloken"? Johanna har även ikväll pratat om enorma bananer och en hel del annat knasigt.

Nu sitter jag på mitt rum och har en snarkande Tindra i min säng, ska nog krypa ner bredvid henne snart. Mysbebi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0