Midsommar (ja, det är fortfarande midsommar)

Mamma springer runt i hela huset och städar, lagar mat, diskar och dukar SAMTIDIGT. Ja, tro mig. Hon har dammsugaren i ena handen, tallrikar i den andra, diskborsten mellan tårna.. eller ja, lite överdrivet men hon kutar runt där nere som en yr höna och klagar på allt. Jag förstår inte varför hon bjuder hem så mycket folk när hon alltid stressar upp sig så mycket innan? Är det verkligen värt det? Det som är dåligt med dagar som denna är att man alltid bestämmer en tid då man ska äta, så sitter jag och väntar på att klockan ska gå men när det är dags att äta så är maten ALDRIG klar. Idag har mamma sagt att vi ska äta fyra det betyder alltså fem eller halv sex.

Jag var nyss ute i skogen med Tindra, blött och jäkligt men hon var glad ändå. Mina beiga chinos däremot passade inte i en blöt och lerig skog.

Nej, glad midsommar på er då! Ut och dansa runt midsommarstången nu och bli blöta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0