Lördag

Ännu en dag närmare Peace & Love, det tar sig! (Hur många gånger har jag tjatat om Peace & Love i den här bloggen nu?)

Aja, midsommar igår. Det visste ni inte va? Jag och Johanna kom fram till att det nog är årets mest värdelösa dag. Vad är det man firar egentligen? Eller ja, det vet jag väl men är det verkligen något att fira? Dessutom åker alla hem eller till sina sommarstugor eller något.. och vad tycker vi om det då? INTE KUUUUL!

Jaja, vi åt sill(<3) och potatis och sedan blev det grillat och sedan jordgubbstårta så klart! När vi hade ätit färdigt började jag och Johanna undra hur vi skulle få resten av kvällen att gå? Vi satt där med mammas kompisar med en varsin öl och en cider och hade inte en aning om vad vi skulle göra resten av kvällen. Efter ett tag kom Jessica, Magda och Jossi in till Gävle och lite senare kom Ida hit. Vi drog med dem till Max och sedan tog vi bussen hem där mamma var en aning på snusen (jag och Johanna är inne i vår "säga-det-fulaste-vi-kan-komma på-period".) Vi åt rester från middagen, lyssnade på Rammstein och mammas tjat  om "Nu skämms Rebecka för sin mamma för att hon är så full". Haha, men det gjorde jag faktiskt inte. Hon får väl skämmas för sig själv, det tänker inte jag göra åt henne ;)

Nu ligger jag i min säng och funderar på varför jag fått en vana att vakna klockan elva? Jag har visserligen bara gjort det två dagar i rad nu men ändå. Nu börjar jag bli riktigt hungrig och funderar på att gå ner och kolla om det finns kvar mat från igår. Någon frukost är jag då inte sugen på, man blir inte mätt på lite fil och flingor eller en macka. MAT ska det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0