Göteborg

Jag har inget annat för mig så jag kan ju blogga lite om Göteborg som jag glömde nämna i mitt tidigare inlägg idag. I fredags så åkte jag, Jessica och mamma till Göteborg för att hälsa på min syster. Min syster har bosatt sig i Hammarkullen av någon anledning. Vi kom dit efter 8 timmars bilsittande och en hel del felkörningar (därav de extra timmarna i bilen). När vi var framme bar vi upp Alexandra saker och sedan åkte vi in till Göteborg och åt japansk mat. Vi var runt och letade efter en restaurang på avenyn först men där var det fullt överallt och maten svindyr. Efter att vi ätit var vi och köpte glass sedan åkte vi tillbaka till Hammarkullen och drog igång "Skipped parts" och sedan sov vi.

På lördagen gick vi upp ganska tidigt och gjorde oss klara. Mamma och Alexandra skulle till IKEA men jag och Jessica åkte till Liseberg, roligt! Vi hann åka kanonen en gång innan vi var vrålhungriga och bänkade oss vid Burger King. Dagen bestod av att åka karuseller, äta en jäkla massa mat + lite glass, steka i solen och kolla på Pandavision. Vi åkte från Liseberg strax innan åtta och var hem till min syster. Vi kollade på Hairspray men jag somnade ganska snabbt.

På söndagen tyckte mamma att vi skulle åka halv åtta på morgonen så det var bara att dra sig upp ur sängen tidigt, packa ihop sakerna och sätta sig i bilen. Denna gång tog det bara sex timmar att åka och jag och Jessica sov ungefär hälften av tiden så det kändes som om det gick jättefort. När vi kom hem var jag och Jessica och köpte glass och meloner på ica och tillbringade eftermiddagen ute på min framsida i solen.

En bra helg! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0