Jobb

Nu har jag börjat jobba, jobbade första dagen idag. Helt okej jobb, eller.. ett riktigt bra jobb faktiskt. Det är roligt (fast det tycker man väl kanske bara i början) och människorna där är riktigt härliga. Jag jobbar på cafét på Engesbergs camping. Maggan (chefen) berättade för mig och Ida på morgnen att huset är ett gammalt barnhem och att barnen som bodde där behandlades illa. Jag som såg filmen "Barnhemmet" för inte så längesedan tycker att barnhem är ganska läskiga så genast blev det gammla huset läskigare än innan. När Maggan sedan bad mig och Ida skura hela nedervåningen så såg vi att det satt tavlor på väggarna med dockor som hängde i snaror, som saknade ben eller hade kedjor runt halsen. Vem får för sig att sätta upp sådana tavlor på ett café?!

Senare var jag och Ida upp på övervåningen, när vi såg dörren upp till vinden kunde vi inte låta bli att gå upp. När vi väl kom upp så kollade vi snabbt in i rummet och där stod det en gammal säng som tillhört barnhemmet. Vi trivdes inte så bra där längre så vi var snabbt nere på nedervåningen igen. Jag gillar inte gamla hus!

Jaja, resten av dagen var inte lika läskig. Vi stod i kassan, plockade disk, serverade mat och gjorde mat. Kassan var helt omöjlig att förstå sig på. Helt omöjligt var det väl inte men det var svårt att lära sig den och slår man in ett köp så går det inte att ta bort det sedan så jag och Ida gjorde en hel del tabbar under dagen. Framåt eftermiddagen kom Maggan med en ny apparat!!! Jag och Ida blev överlyckliga och provade den genast och den var så mycket enklare att använda så vi hoppas på att det går bättre imorgon då vi ska sköta kassan ensamma.

Vi slutade jobba klockan fyra. Strax efter fem tog jag bussen in till stan för att möta Jessica. Hon hade tänk boka tatueringstid men det var inte öppet så vi gick runt på stan lite istället och Jessica var och åt på Waynes. När hon ätit klart var vi till Boulognern och gick med Zelda. Zelda fick bada och det var nog det roligaste under hela dagen, hon var så otroligt klantig och ramlade i vattnet med huvudet före, så där stod hon med framkroppen under vattnet men rumpan uppe på land och kom inte upp, det kallar jag underhållning ;) Senare träffade vi en amstaff som bara var 13 veckor gammal, otroligt söt! Vi satte oss och kollade på de som körde Friskis & Svettis innan vi åkte hem till mig. Nu har hon åkt och jag ska nog snart ta mig en dusch och sedan sova tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0