Dags att börja blogga igen!

Nu är det 3 månader och två veckor sedan senaste blogginlägget, jag känner att det kanske börjar bli dags att ta upp bloggandet igen? Kan ju faktiskt vara ganska skönt att skriva av sig lite ibland! Idag är jag ledig, vi har studiedag eller lärardag eller vad det nu är. Vi är lediga helt enkelt det är det enda jag bryr mig om!

I helgen har Frallan varit hemma i Gävle. I fredags var det fest hos henne, mycket trevligt. På lördagen var jag, Johanna, Ida, Linn H, Linn P och Cissi hem till Frallan igen och kollade på "Beck - Okänd avsändare". Det var enbart för att se vår teaterlärare Ulrika i rollen som läkare. Eller ja, roll och roll.. hon har väl ca 4 repliker och som vi skrattade. Hennes blick är ju helt otroligt rolig. När jag skulle ta mig hem så skulle jag gå från Runsten till Bomhus centrum för att därifrån ta ettans buss hem till min far, det var snöoväder och kallt ute och jag missade bussen. Så det var bara att traska de kvarvarande två kilometerna till Lillhagen.

På söndagen så var jag, Ida och Johanna hem till Frallan igen (man måste ju passa på de gånger hon befinner sig i Gävle). Vi åt potatisgratäng och kött, vi glömde krydda potatisgratänegn glömska som vi är men det löste sig ändå. Det blev ju ätbart i alla fall. Huvudsaken det!

På kvällen bar det av hem till Anton med Frallan, Ida, Johanna, Linn och Cissi. Vi tänkte dricka lite när vi ändå var lediga dagen efter men jag orkade inte och var alldeles för trött så jag åkte hem med tjugo över elva bussen för att sova. Men de andra drack och i morse fick jag smsa av Frallan där det stod att hennes alarm inte ringde i tid så hon missade tåget till Stockholm och kom då sent till sitt jobb, bra jobbat du!

Jag har även övningskört en hel del i helgen, jag började övningsköra för några veckor sedan och det går framåt! Visserligen får jag en del klagomål av far min men jag tar mig ju dit jag ska i alla fall ;)

Just nu sitter jag och letar begagnade vitrinskåp eller bokhyllor eller liknande på blocket som går att bygga om till en råttbur, Junior börjar bli stor nu och då blir det alldeles för trångt med tre råttor i min lilla bur. Så något liknande som på bilderna vore bra att ha så de små rackarna får lite utrymme att klättra på!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0