Tisdag

Hallå hallå!

Ännu en skoldag avklarad,  nu är det bara tre dagar kvar sedan är det lov. Tack gode gud! Ett lov behöver jag verkligen nu, jag är så skoltrött så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag gick lite tidigare från engelskan idag för att jag hade tid hos veterinären klockan 3. Farmor och farfar skulle skjutsa mig så de hämtade upp mig strax innan halv sedan var vi hem till mig och hämtade Fabio och Morgan och sedan åkte vi till Gävleborgs zoo. Där fick jag träffa Pia och hon kollade på dem, hon sade att det nog inte är någon idé att göra något mer åt Fabio eftersom att det verkar ha blivit kroniskt på honom. Men han ska kunna leva ett bra liv trots att hans luftvägar krånglar lite, för tillfället mår han ganska bra :) Hon tog även en titt på Morgan och hans andning lät som tur var helt bra så nu slipper jag oroa mig för honom!

Jag fick besöker gratis och så fick jag tillbaka de 250 kronorna jag betalade för Fabio när jag köpte honom hos dem eftersom att han var sjuk redan när jag fick honom. Sedan fick jag välja om jag ville ha med honom hem eller lämna honom hos dem. Jag tog självklart med honom hem, de kan ju ändå inte sälja vidare honom när han är sjuk och jag skulle inte kunna lämna honom ifrån mig. På vägen hem stannade vi vid MAX och köpte mat åt mig. Mumsigt!

När jag kom hem åt jag och sedan ringde jag Johanna som kom hem till mig. Vi gick och mötte Emma vid bussen och sedan var vi till Ica och köpte glass, chokladsås, maränger och cola! Mycket bra dag! Vi lade oss i soffan och kollade på Djurpolisen i Houston, jag och Emma somnade ett tag men sedan vaknade vi och då bar det av hem till Sara. Tindra fick följa med hon också! :> Vi kollade på en ganska kass film och vid nio åkte jag hem och åt. Nu sitter jag här och är galet trött. Det blir tidig kväller ikväll.

Jaja, jag trodde att jag skulle bli pank av veterinärbesöket men istället gick jag därifrån med 250 kr mer än vad jag hade när jag gick in.

Kommentarer
Postat av: Frallan

Sicken tur då kan du ju komma till Sthlm =P

2009-02-17 @ 22:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0