The reader

Jag såg precis klart "The reader", det är en film med Kate Winslet. Den handlar om Hanna Schmitz (Kate Winslet) som träffar en kille  vid namn Michael Berg som är bra mycket yngre än henne, de inleder en affär över en sommar. Helt plötsligt ger sig Hanna av. Åtta år senare studerar Michael juridik, han besöker en rättegång och får då se Hanna för första gången på åtta år och då också veta att hon arbetat som vakt i Auschwitz och kan vara skyldig till att ha dödat ett flertal människor.

Jag vet inte om jag ska tycka att den var bra eller dålig. Det känns som att jag tycker att den var jättebra samtidigt som det känns som att den var lite långtråkig ibland. Kanske inte långtråkig men.. jag vet inte hur jag ska förklara. Men nej, den var bra! Jag grät lite också, så en aning sorglig. Nu vill jag skriva om en massa saker som irriterade mig under filmen typ "Varför sa han inte så, varför gjorde han inte det.. blablabla". Men det känns lite taskigt att avslöja dessa saker

Men ja, jag rekomenderar den! Den var då bra mycket bättre än "Bolt" som jag såg igår ;) Fast hamstern i Bolt var väldigt roande :>

Kommentarer
Postat av: Erika Karlsson

jag är fortfarande en trogen läsare! keep it up ;)

2009-02-11 @ 22:33:43
URL: http://erikakarlsson.blogg.se/
Postat av: Frallann

Hamstern e ju jag ju =P

2009-02-16 @ 20:43:11
Postat av: Frallan

Hamstern e ju jag ju =P

2009-02-16 @ 20:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0