Sundsvall

I fredags så satt jag och Jessica och diskuterade vad vi skulle hitta på för roligt till kvällen, Jessica föreslog att vi skulle åka till Uppsala och gå på krogen. Jag pratade med Frallan om idén och hon föreslog Sundsvall istället. Det är ju en ungefär dubbelt så långt dit men jag och Jessica var inte sena att hänga på.

Vi letade reda på två filurer till för att fylla upp bilen, dessa filurer fick bli Simon och Emelie. Strax efter åtta rullade vi från Gävle och körde de tjugoen milen till Sundsvall. Jessica var nykter och körde och vi andra började festen redan i bilen. Väl framme (två och en halv timme senare) så letade vi oss hem till Josse där hon, hennes bror och två av hennes kompisar satt och förfestade. Josse bjöd på drinkar gjorda utav is, jordgubbar, vodka och socker. Jättegoda var de!

När vi varit där ett tag åkte vi till Klubb Lyset och spenderade resten av kvällen där. Josse hade rätt, det var mycket mer folk som var ut i Sundsvall än i Gävle och folket var mycket mer party än här. Frallan bjöd mig på tequila, det var inte det godaste jag smakat om jag säger så. Det var nog till och med bland det äckligaste jag smakat. När klockan blev tre och krogen stängde så sa vi hejdå till Josse och company och åkte till Max, där inne bevittnde vi ett slagsmål. Det var blodigt och mysigt på golvet efteråt, framåt fyra åkte vi mot Gävle. Alla somnade snabbt utom stackars Jessica som fick köra hela vägen hem. Halv sju på morgonen var vi hemma igen, när vi klev innanför dörren hemma hos mig hade mamma precis klivit upp för att hon skulle åka och jobba.

En riktigt rolig kväll/natt. Impulsiva grejjer är alltid roligast.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0