Lägenhet

Godmorgon!

Jag vaknade ganska tidigt helt av mig själv idag, strax efter det så ringde mamma och sa att hon skulle åka mot stan så jag var tvungen att gå upp och gå ner och möta henne och hämta Tindra som ska vara här med mig och Jessica idag. När vi hämtade Tindra passade vi på att gå en sväng med henne och Zelda, det blev en väldigt kort promenad med tanke på att det är alldeles för många minusgrader ute, hua!

Justja, Jessica har flyttat till Gävle nu! Hon hämtade nyckeln i måndags och i lördags sov vi första natten här. Det är en helt okej lägenhet på 66 kvm, den ligger väl inte på det bästa området här i Gävle kanske men den ligger ytterst av området så det är inte "mitt i gettot" som min mamma så fint sade. 

Vi har varit och hämtat nya tapeter som vi fick gratis av Gavlegårdarna så alla rummen ska tapetseras om. De nuvarande tapeterna är inte särskilt fina. Men ja, när de nya tapeterna är uppe och alla flyttkartonger är borta så kommer det nog bli fint.

På nyår ska vi ha fest här så innan dess blir det inga nya tapeter, det kanske är lika bra det eftersom att Johanna kan få för sig att spy på tapeterna? Det har ju hänt förr ;) Jaja, idag tänkte vi dra iväg och handla plastglas och sådant till nyår så vi slipper en massa trasiga glas. 

Ikväll ska vi som sagt ta oss en sväng till Norrsundet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0