Into the wild



Nu har jag satt mig i den där situationen igen, då jag är helt besatt utav något. Jag hade min period då jag läste allt jag kom över som handlade om Titanic, verkligen allt. Jag kunde tycka att det var intressant att läsa om en tallrik som varit med ombord. Jag har även haft min koncentrationsläger-period, eller... den har jag fortfarande. Jag ser alla dokumentärer jag lyckas hitta, läser allt som handlar om lägren och ser alla olika slags filmer som handlar om koncetrationslägren under andra världskriget. Så som Pojken i randig pyjamas, Life is beautiful, Schindlers list m.m.

I helgen ville Jessica att vi skulle se Into the wild så vi såg den. Den var riktigt bra. Nu är jag så där igen, läser allt som har med händelsen att göra. Googlar McCandless och kollar på alla bilder, läser allting, söker efter dokumentärer och andra klipp på Youtube som har med honom att göra. Nu har jag två ställen jag vill åka till:
Alaska och Auschwitz.

Nu ska jag fortsätta se mina filmer på Youtube om "the magic bus".

Hur som helst, en riktigt sevärd film.




Den riktige Christopher McCandless, bilden är tagen med hans
egna kamera och hittades på ett negativ i bussen.


Kommentarer
Postat av: emma

berättade om honom på svenskan i ettan eller nåt.

också helt fast.

och filmen var skiiiiitbra :D

2009-12-08 @ 06:57:56
URL: http://emmaapotekare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0