Ingenting

Jag tänker alldeles för mycket, tänker på saker som egentligen är helt onödiga och som inte borde tänkas på. Idag har jag alldeles för mycket tankar i huvudet, saker som bara snurrar runt där inne och sedan försvinner. Idag har jag även pratat på väldigt snabbt om allt och ingenting, knappt vetat vad jag pratat om. Jag gillar när det blir så, man pratar om en sak, byter snabbt samtalsämne utan att avsluta det första.

Jag gillar människor som säger vad de tycker och tänker bara så där ändå utan anledning. Jag borde börja vara så. Bli så där som jag alltid velat vara men aldrig vågat. Eller... jag vill bara bli en sån där människa som alla tycker om. Som aldrig gör något dumt. Jag får ofta höra:

"Du borde ha det så himla lätt, alla tycker om dig, du är så charmig... blablabla", visst.. det är ju alltid trevligt att höra. Men vore det inte bra att kanske någon gång, åtminstone en gång i sitt liv lyckas få en människa att faktiskt fortsätta tycka om en? Och är det någon som säger att de gillar mig så är det alltid så ytligt. Nej, där ljög jag. Jag får faktiskt höra en del bra saker också, men det är bara av de människor som faktiskt förstår sig på mig och bortser från mina återkommande misstag.

Jag minns när jag och Frallan satt i hemlingby förra vintern, det var mitt i natten. Det var isande kallt ute men det gjorde inget, vi satt där på vår lilla bänk och pratade. Frallan sa att hon avundades mig och att hon själv, när hon får komplimanger bara får höra att hon har en bra personlighet, att hon är si och så. Att det alltid handlade om hur hon var och inte hur hon såg ut sedan olyckan. Frallan, jag tror jag sa det till dig då också. Men jag avundas dig, jag vill också vara som du. Alla tycker om dig för hur du är, och som jag sagt förut... om det inte vore för olyckan så hade du kanske inte varit samma galna, underbara människa idag. Det tror jag att både de i din omgivning och även du själv är tacksam för.

Nu vet jag inte hur jag kom in på Frallan, jag skriver bara utan att tänka. Det blir nog en enda röra, jag glor bara ned på tangenterna och skriver det som kommer upp i huvudet på mig. Jag gör som Oskar Hanska sa. Om man vill skriva så borde man antingen stänga av skärmen, och har man en bärbar dator som man inte kan göra det på så lägg ett papper för skärmen och SKRIV. Bry er inte om felstavningar eller konstiga meningsbyggnader. Det är väl det jag gör nu tror jag, jag får ändra det sen, om jag ens får för mig att publicera det här inlägget.

Det här blir lite som när man skriver ett långt sms. Man ser inte vad man skrivit i början så till slut börjar man glömma bort vad man började skriva om och så spårar det ur totalt och blir osammanhängande.

Hm, som sagt. Jag tänker för mycket idag. Jag borde plugga men min hjärna är för aktiv för att jag ska kunna koncentrera mig på en dålig bok. Men... jag måste väl.

Kommentarer
Postat av: Frallan

Men ditt cp!!! nu blev jag ju helt rörd!!! På jobbet å allt!!! <3

Jag tycker du är helt underbar bexxon!!! Trots dina"fel å brister" ( Inte för jag någongång tänkt på dem)

Å den natten på bänken va awesome! Borde göras om!

Nä nu vill jag bara äta upp dig!!

Du gjorde min dag eller nä min vecka.. nä min månad!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3333333333333333333333333333333333333333

2009-12-11 @ 13:17:42
Postat av: Anonym

Hej, tänkte mest säga att jag har läst och följt din blogg sedan sommaren och jag fascineras verkligen utav dig. Du vågar stå för vem du är och verkar skriva precis det som dyker upp i huvudet på dig. Tvivla inte på dig själv och fortsätt med bloggen :)

2009-12-12 @ 00:29:12
Postat av: Anonym

Du är fin på insidan och utsidan.

Din insida gör en stor del av din utsida och tvärtom.

2009-12-12 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0