Tisdag

Andra skoldagen.
Idag fick vi en hel dag till att planera våra projektarbeten. Dagens uppgift var att i alla fall komma på en idéskiss och skicka in den till sin handledare. Jag, Erika, Linn och Ida ska göra arbetet ihop och redovisa det i februari någon gång, det ska bli skoj. Ni kommer då få se mer av SingelSten! För er som inte vet vem han är så kan ni besöka hans blogg. www.singelsten.blogg.se

Nollning på G
Idag var vi in till nollorna (de blivande teaterettorna) och sade åt dem att befinna sig utanför Folkteatern på fredag klockan 17:00. Vi fick inte kalla det för nollning för Rolf utan han tyckte att vi kunde kalla det för "Välkomstceremoni". Jaja, vi kanske verkade trevliga idag i klassrummet men de ska veta att klockan 17:00 på fredag blir det andra bullar! Fast.. tvåorna hade tydligen fått gått in till nollorna efter att vi varit in där och berättat för dem att nollningen inte är farlig och att man bara får bättre gemanskap så att de skulle lugna ned sig lite.

Jag har fortfarande inte fått veta något mer om hur det är med morfar. Igår var han djupt medvetslös men de hade inte vågat stänga av respiratorn ännu eftersom att han fortfarande hade blodcirkulation i hjärnan. Det känns fruktansvärt jobbigt att bara gå och vänta, det vore skönt nästan skönt att få veta att han somnat in och att det är över nu. Mamma, Karita, Keimo, Kimmo och mormor har spenderat all sin tid på sjukhuset i Falun sedan i söndags eftermiddag nu. Jag tycker så synd om mormor som kommer bli ensam nu i det stora huset, ensam med husvagenen och bilen och allt, hon som inte ens kör bil. Nu blir det inga fler husvagnssemestrar för henne... Det skulle kännas så bra om mamma ringde från sjukhuset och berättat att morfar vaknat upp och att hjärnblödningen inte gjorde någon skada alls! Så verkar det tyvärr inte bli.

Jag pratade med Jonna (min kusin) på facebook och hon hade pratat med sin mamma idag och det såg inte alls bra ut :(

Klockan 16:45 idag har jag min första teorilektion på körskolan, äntligen ska jag få ta tag i detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0