Fotografisk bild A

Ja, idag hade jag alltså individuellt val. Min lärare heter Claes, efternamnet minns jag inte. Han började lektionen med att berätta om att hans efternamn kommer från Härnösand och att det hörs på namnet och att hans efternamn är latinskt. Sedan fortsatte han med att berätta om när han gick i skolan när han var liten, att han jobbade i en fotoaffär och att han åkte tåg från Madrid till ett ställe som låg precis vid gränsen mellan Frankrike och Spanien fast på Frankrikes sida. Väl där så försökte han hitta till den perrong han skulle stå vid för att åka vidare mot Paris men ingen kunde engelska, till slut så träffade han någon som pekade på en perrong som han ställde sig vid. (Den här delen av historien tog minst en kvart att berätta, jag drar en lite snabbare version..) När han väl kom på tåget träffade han en kille i kupén, han berättade om killen i ytterligare några minuter och sedan hade killen börjat vifta och sagt att de skulle gå av. Claes tyckte att detta var märkligt då han skulle åka till Paris och det skulle ta hela natten, när han kollade ut såg han att han åkt tillbaka till Spanien. Sedan berättade han om hur han tog sig till Paris..

När han efter en lång tid berättat klart historien så var han tyst en stund innan han sa: Men.. jag kanske ska berätta lite om mig själv?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heheh den där claes verkar vara en härlig karl du ;)

2009-08-31 @ 23:18:45
Postat av: Lollzhän

claezzzzzz<3

2009-09-01 @ 06:38:41
Postat av: Frallan

Man kan inte annat än att älska Classe =D

2009-09-01 @ 07:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0