Onsdag

Idag började skolan igen och jag tog mig genom
skoldagen levande, tro det eller ej! ;)

Jag tog mig upp ur sängen alldeles för sent i morse så jag drog på mig kläder och satte mig på cykeln och cyklade och mötte Ida vid upplandsleden. När jag smsade Ida och skrev: "Ska du med på en cykeltur till skolan?" så blev bruden så chockad att hon började fundera på om det var första april, men så var inte fallet. Jag hade faktiskt fått för mig att cykla till skolan helt frivilligt! Ojoj, det är inte likt mig.

När vi väl kom till skolan var vi fem minuter sena men det var bra gjort utav mig som alltid är mycket senare än så på onsdagar. Vi hade matte och sedan svenska. På idrotten hade vi cirkus, jag kan väl inte säga att jag var särskilt aktiv. Jag jonglerade lite och pratade med Julia. Ja mycket mer än så gjorde jag inte i alla fall! När vi slutade så följde jag med Lovisa till H&M och sedan cyklade vi hem till mig. Lovisa skjutsade mig nästan hela vägen hem och jag klagade på att det gjorde ont att sitta på pakethållaren, men jag kan lova er att jag var glad att jag fick sitta där istället för att vara den som var tvungen att skjutsa.

Senare mötte vi Linn vid Ica och handlade kött och sedan gick vi hem till mig. Johanna kom förbi hon också och vi åt kött och potatisgratäng. Finns det något godare?! Jag tror fan inte det.

Vid halv sju tog jag cykeln och begav mig hem till pappa för att han skulle hjälpa mig att beställa biljett till Peace and love. Hans kort krånglade så han lovade att försöka fixa det senare. Så snart har jag biljetten, skönt att ha det betalat och klart!

Imorgon är det torsdag, sovmorgonen uppskattas men det uppskattas inte lika mycket att sluta klockan 17.00. Men vi har ju visserligen inte så många pluggämnen imorgon, bara historian på morgonen sedan är det teater och fitness. Så torsdagar brukar inte vara outhärdliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0