Pengar

Pengar är något som är jävligt jobbigt! När man har pengar så handlar man massa småsaker, en tjuga hit och en tjuga dit och så spräcker man en hundring och tänker "Då kan jag ju lika gärna handla för resten av hundringen" Tillslut så är studiebidraget borta. Jag fick mitt studiebidrag i Tisdags, det jag har köpt är: Hårvax, godis, mat, smink.. betalat klippningen. Det känns som bortkastade pengar.

Jag har ju ca 300 kvar men det är inte mycket.. så ska jag få 200 av mamma. Fast jag ska ju få min lön på 800 från call-up också. Eller jag hoppas att jag får den jag skulle fått den i Tisdags men har inte fått den än. Borde kanske ringa och höra varför jag inte fått den.

Jag och Johanna var in på Söders Zoo igår och såg världens sötaste möss! Pygmémöss tror jag de heter, de är ungefär hälften så stora som dansmös! Jättesöta.

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0