Horton hears a who!

image38Jag, Erika, Johanna och Gustav såg den på bio idag. Visst var den sevärd men inte värd 85 kronor. Den var roliga emellanåt men själva handligen var väl ingen höjdare Den handlar om en elefant som upptäcker en hel värld på ett dammkorn och ska rädda denna värld från att gå under. De andra som bor i djungeln med elefanten(Horton) vänder sig emot honom och försöker stoppa honom från att rädda dammkornet för att de tror inte på att det lever varelser på det. Och ja, mer än så är det inte, det var inte direkt någon spänning... Den är ju visserligen gjord för lite yngre barn så man kanske inte ska förvänta sig så mycket.
image41
Men om man tänker på Toystory, Monsters inc, Ice Age och andra datoranimerade filmer så är ju även de riktade mot yngre barn men ändå väldigt bra. De animerade filmerna som kommer numera blir bara sämre och sämre som t.ex Boog och Elliot, Bee movie, Cars, På andra sidan häcken.. jag kan räkna upp jättemånga! Till sommarn är det ju premiär för en film som heter Kung Fu Panda och jag har inga större förhoppninar om den heller.

Jag kan ju erkänna att Rattatouille var någorlunda bra i alla fall, men nu ska tydligen Pixar komma med en ny datoranimerad film som ska heta Wall-E. Den handlar om hundratusentals robotar som byggs för att rensa upp framtidens föroreningsdrabbade Jorden. Klicka på bilden för att se en trailer.

image36


Det ska tydligen komma en Ice Age 3 till sommaren 2009. Jag förstår inte varför de gör en bra film och sedan gör flera uppföljare som bara blir sämre och sämre, onödigt!

Nu har jag inte så mycket mer att skriva. Ska nog gå och sova snart. God natt! :)

Kommentarer
Postat av: Alex

Ratatouille var ju jättemysig ju :D

En sån där robot finns på bion i Lund. Den visslar när man går förbi ^^

2008-03-25 @ 19:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0