Call-up

Nu har jag varit och jobbat, som sagt.. fyra timmar känns som en evighet! Speciellt de två timmarna innan rasten, tiden gick så sakta så det knappt märktes att den gick alls. Och gång på gång så var det sura tanter och gubbar som jag fick ringa upp. Men det var en tjej som tyckte att allt var skit bra. Ett tag trodde jag nästan att hon bara var sarkastisk som alla andra men inte då.. hon köpte och var så glad så.

- Hej jag heter Rebecka och ringer från TELE2, jag ringer dig för att du är kund på fast telefoni hos oss idag så därför tänker vi på TELE2 ge dig ett mobilt bredband och ett USB-modem som är värt 1195 kr helt kostnadsfritt!
- SKIT bra!
- Det enda kostnaderna du behöver tänka på är 99:-/månaden, 295.- i inträdesavgift och 99:- i frakt.
- SKIT bra!
- Ja eller hur! Så då kör vi på det här då?
- Vilken hastighet är det?
- 0,384 mbt/sekund.
- SKIT bra! Så då får jag surfa hur mycket jag vill?
- TELE2 kan strypa överföringshastigheten till 30kbit/sek om det överstiger 5GB i månaden.
- Men det är ju ingen fara, skit bra!


Jag vet inte vad ni tycker men jag klassar inte den hastigheten som "SKIT bra" då hon skulle säga upp sitt vanliga 8mbits bredband och använda detta istället. Men det är ju bra att vissa människor är possitiva!

Jag kom till säkert trettio stycken som inte ens hade någon dator och jätte många som kunde varken svenska eller engelska och en hel drös av otrevliga människor. Tillslut blir man ganska lack.

Imorgon börjar skolan, det är jag inte alls peppad inför. Men måndagar är inte så jätte jobbiga, vi har teater och sen rast fast sen kommer det ju ca 2 timmars Svenska med Denise och det är ju ingen höjdare. Usch.

Nej nu ska jag ta mig något att äta! Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Alex

Haha, det var ett ganska kasst pris för den hastigheten...

2008-03-08 @ 22:20:50
URL: http://web.mac.com/novielle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0