Äntligen hemma!

Det är som de säger, borta bra men hemma bäst.

Igårkväll var vi ut och åt på Fellinis, pappa fick i sig lite vin så han blev lagomt snurrig och rolig. Men det gjorde inte mig något! "- Pappa har druckit vin, pappa betalar".

När vi hade ätit klart så gick vi till Hemmakväll för att hyra en film, det blev "Tack gode gud" första säsongen tror jag det var. Jag följde med min syster och Niklas hem istället för att sova på hotellet, jag hann se lite i början av Tack gode gud sedan somnade jag.

Tjugo över åtta på morgonen tog vi bussen till hotellet för att äta frukost med farmor, farfar, pappa och Marika. Sedan packade vi ihop lite på rummet och sa hejdå till min syster som skulle iväg och repa. Vi andra gick runt på stan ett tag och fikade innan vi skulle gå till tåget. Det snöade och blåste så in i norden så det var jobbigt att gå till tågstationen trots att den låg precis bredvid hotellet.

Halv två gick tåget och vid fem hade jag förväntat mig att Pippi skulle kliva på tåget men hon hade visst bokat biljett på ett annat tåg.. när vi väl var framme i Stockholm var klockan nästan sex, tåget var försenat tjugo minuter. Då slängde vi i oss lite mat på Mc.Donalds och jag mötte Pippi för från stockholm skulle vi i alla fall åka samma tåg. Sedan var vi äntligen hemma! Det ska bli skönt att få sova i min säng i natt.

Jag har nyss färgat håret och duschat så nu ska jag nog börja tänka på refrängen hehe, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0