Peace & Love



Jag och Johanna tröttnade på att bara sitta hemma och ha tråkigt medan alla andra var på P&L så vi tog ett tåg till Borlänge i torsdags. Först hade vi tänkt att vi skulle köpa enbart en campingbiljett och vara på campingen för vi hade ingen lust att betala för ett festivalpass. Men sedan visade det sig att så fick man inte göra, man var tvungen att köpa både campingbiljett och ett tredagars festivalpass för att campingbiljetten skulle vara giltlig. Det tänkte inte vi gå med på så vi tog oss in på campingen utan biljett.

Där gjorde man inte mycket annat än att supa och sova ungefär. Eller ja, de andra gjorde ju mycket annat. Som att gå och kolla på banden som spelade men jag och Johanna var ju fast på campingen. Men det var rätt okej ändå! Förutom nätterna. Vi hade ju inget eget tält eller sovsäckar med oss så det var ganska kallt och hårt att sova direkt på tältgolvet men det gick att stå ut i två nätter i alla fall! Vi tänkte egentligen åka hem imorgon men när vi vaknade i morse så insåg vi att vi nog inte skulle orka en natt till utan sovsäck och liggunderlag så vi försökte ta reda på när tågen skulle gå mot Gävle. Far min kollade upp det åt oss och det visade sig att det enda tåget som inte var fullbokat var ett tåg som gick 9:52 och klockan var 9:40 så det skulle vi inte hinna med. Jag var ganska less och ville verkligen hem, Johannas pappa försökte kolla upp om det gick bussar men erbjöd sig sedan att hämta oss. Mycket snällt!

Det hade nog varit mycket roligare om vi hade haft biljetter och lite mer packning med oss. Men eftersom vi bestämde oss för att åka och åkte så snabbt så hann man inte riktigt planera utan tog bara med det nödvändigaste.

Det var sjukt varmt hela fredagen (jag klagade nästan hela dagen men hörde att det varít spöregn hela dagen hemma i Gävle så då var stekande sol bättre!) och jag mådde illa så gott som hela dagen. Men när jag fått i mig mat, treo, vätskeersättning och massor med vatten så började jag må bättre. Jag och Johanna gick till affären inne på campingen i hopp om att det skulle finnas FELIX ravioli men det fanns bara Coops egna. Johanna köpte en burk och jag fick smaka och den smakade inte så gott. Johanna hittade först ingen konservöppnare så hon gjorde ett tappert försök med någon slags järnbit och en tältpinne, det gick inte speciellt bra men tillslut så fick hon en konservöppnare. Jag åt en macka, vindruvor och en daim istället. Framåt natten slösade jag 50kr på en hamburgare, eller slösade gjorde jag nog inte för det var så jävla värt det! Mums.

När jag kom hem idag så berättade pappa att det stått i tidningen att man hade kunnat köpa bara en campingbiljett ändå för att det blivit så mycket missförstånd. Det hade ju varit bra att veta det för det hade ju varit trevligt att kunna röra sig lite utanför campingen utan att behöva planka in igen. Men men, det blev billigt istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0